החוק שיגן על מטופלות ומטופלים מפני פגיעות מיניות מידי רופאים

הצעת חוק “תיקון פקודת הרופאים של ח”כ ענבר בזק עברה בקריאה טרומית

המצב כיום הוא שכאשר מתקבלות תלונות על פגיעה מצד רופא במטופלות או במטופלים, אין למשרד הבריאות כלים רבים להתמודדות שתמנע המשך פגיעה מבלי לפגוע בהליך המשפטי התקין.

גם לאחר הגשת כתב אישום ואפילו לאחר הרשעה, רופא יכול להמשיך לטפל, ללא כל סנקציות. גם כאשר רישיונו של רופא שהורשע מותלה, ההתליה היא לתקופה מוגבלת ועלולה להסתיים עוד לפני שחרורו כך שלאחר המאסר הוא יכול לחזור לעבוד כרופא ללא כל מגבלה.

ח”כ ענבר בזק מסיעת יש עתיד, תושבת יובלים: “הגיעו אלי עדויות של נשים שסיפרו על פגיעה מצד רופאים במהלך טיפול רפואי, במקום שבו הן מרגישות פגיעות במיוחד.

נחרדתי לגלות שגם אחרי שרופא הורשע בפגיעה מינית במטופלות וכאשר תלויות ועומדות נגדו תלונות נוספות, ממשיך הרופא לראות מטופלות. כאשר חקרתי את הנושא, גיליתי שגם רופאי ילדים שהורשעו בהחזקת חומרים פדופילים יכולים להמשיך לטפל בילדים ללא כך מגבלה. לא יכולתי לעמוד מנגד”.

בימים האחרונים התפרסם מקרה נוסף של פגיעה לכאורה של רופא במטופלות, עם פרסומה של כתבתה של נינה פוקס ב-YNET על פגיעות לכאורה מידיו של פרופ’ אלקלעי מבית החולים שיבא. אלקלעי הושעה מתפקידו בבית החולים אך ממשיך לקבל מטופלות, כאשר למשרד הבריאות אין דרך בשלב זה למנוע זאת ממנו.

הצעת החוק של ח”כ ענבר בזק (יש עתיד), “תיקון פקודת הרופאים”. עוסקת במתן סל כלים למשרד הבריאות להטלת סנקציות על רופאים שישנם נגדם תלונות או שנמצאים בהליך משפטי על פגיעה במטופלות או במטופלים. לאחר שעברה בקריאה טרומית, ההצעה עוברת לדיון בוועדת הבריאות.

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

הסערה שלפני הסערה

Read Next

נותרו קוטג׳ים אחרונים בפרויקט היוקרתי ויו סלקטד בכרמיאל

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות