בכרמיאל מתנגדים לחיסון ילדים בבתי הספר

משה קונינסקי, צילום אלכס הובר

עיריית כרמיאל: "עיריית כרמיאל והנהגת ההורים היישובית ממליצות לכל הורה המעוניין לחסן את ילדיו, לחסנם בקופות החולים ובמרכזי החיסונים בקהילה"

במועצת ההורים העירונית  מתנגדים למתן חיסונים בין כתלי בתי הספר או בניידות מחוץ למבני החינוך , כפי שנעשה בבתי ספר רבים בארץ.

אחוז הילדים המחוסנים לפי שעה נמוך מהממוצע הארצי לגילאי 5 עד 11 .

בעמדה זו של מועצת ההורים העירונית, הנגזרת גם מהחלטות מועצת ההורים הארצית, תומך גם ראש העירייה משה קונינסקי.

מן העירייה נמסר לשאלותינו בנושא: "משרד הבריאות מנהל את חיסוני הילדים בבתי הספר בתהליך מדורג לפי שיקולים מקצועיים ובהתאם למצב בכל רשות. העיריה אינה צד בתהליך זה. בשלב זה הוחלט בעיריית כרמיאל להמשיך ולקדם את המודעות לחיסון בקהילה ולעודד את ההורים לחסן את ילדיהם בקופות החולים.

אנו מודים לצוותי החינוך שלנו על המחויבות לתלמידים בתקופה מאתגרת זו. בשלב זה נמשיך להתמקד בלימודים ובהגברת המודעות והחשיבות להתחסנות מפני הקורונה לילדים ולמבוגרים. כל ההחלטות בנושא מתקבלות בשיתוף ובתיאום מלא עם הנהגת ההורים העירונית. עיריית כרמיאל והנהגת ההורים היישובית ממליצות לכל הורה המעוניין לחסן את ילדיו, לחסנם בקופות החולים ובמרכזי החיסונים בקהילה".

משה צדקיהו צילום פרטי

יו"ר מועצת ההורים העירונית משה צדקיהו מסביר לשאלת המערכת מדוע עד כה לא התקיים מבצע חיסונים בבתי הספר בעיר? "

"ראשית הכנסת האחיות לבתי הספר החלה רק לפני יומיים שלושה והן טרם תיאמו את ההגעות לעיר -מה 12/12 בחלק מועט מהישובים בארץ היו ניידות מחוץ לבתי הספר זאת הסיבה" .

כיצד מתכוונת מועצת ההורים לקדם את חיסוני הילדים בהינתן כי מצב התפשטות האומיקרון והקורונה בכלל כבר נמצא בעיצומו של גל חמישי המדבק יותר מתמיד?

"מועצת ההורים העירונית לא מתנגדת לחיסוני ילדים או בכלל האוכלוסיה  אך לא תקדם את הנושא מלבד התלמידים יש אחוז מאוד גבוה באוכלוסייה שלא התחסנה שהממשלה תטיל עליהם סנקציות. הקניונים, המסעדות, הופעות נמל התעופה הכל פעיל שיטפלו ראשית בהם. לאחר שהמדינה תעשה את כל הנ"ל נדון בכך".

מה עמדת מועצת ההורים העירונית באשר לסוגיה הכללית של חיסון ילדים וחיסון בבתי הספר, בכרמיאל?

"הנהגת ההורים העירונית לא מתנגדת לחיסונים! היא מתנגדת לחיסוני קורונה בתוך בתי הספר ומחוצה לה(ניידות) וזה בלי שרשמתי מילה על כל מתווה הלימודים ההזוי שהם מתכננים להוציא לפועל רק בכיתות עם 70% חיסון תהיה למידה פרונטלית. איפה יש 70% אחוזי התחסנות ??? "

לסיכום מסביר צדקיהו: "הכי קל לכפות על האוכלוסיה של הילדים. ילדנו חווים תקופה מאוד קשה ומבלבלת מעל שנה  וחצי שההשפעות שלהם נראות היום בעיר ובכל הארץ בדמות אלימות, התפרצויות  זעם, פיגור חומר אדיר בצד הלימודי ובצד הרגשי הם לא צריכים לחוות גם את הבלבול והלחץ החברתי בתוך בתי הספר בדמות החיסונים. אנחנו בעד הקמת מתחמי חיסונים ברחבי העיר ושההורים יחליטו אם לחסן או לא. הנהגת ההורים מייצגת את כלל תלמידי והורי כרמיאל ותמשיך לעשות זאת בכל סיטואציה".

עמדת משרד החינוך

במשרד החינוך, כפי שעולה מתשובת מנהלת מחוז הצפון דר אורנה שמחון הגישה שונה לחלוטין, המשרד נערך לחיסונים דווקא בין כתלי בתי הספר:  חיסונים במוסדות החינוך

דר אורנה שמחון צילום אישי

בין התאריכים 12-21/12/2021 בוצע מבצע חיסונים לילדים בגילאי 5-11 בבתי הספר היסודיים במסגרת יום הלימודים. מתן החיסונים היה בהובלה של משרד הבריאות ובסיוע של משרד החינוך,  פיקוד העורף והרשויות המקומיות.

מבצע זה הסתיים באופן רשמי ( 21/12 ) אך החיסונים ימשיכו להתבצע במוסדות החינוך אם כי בשיטה ותפיסה שונה.

בהתאם להנחיות משרד הבריאות ועל פי הוראת השעה שהוציא משרד הבריאות – החל מיום רביעי 22/12/2021 ועד יום שבת 15/01/2022 אחיות שירותי בריאות התלמיד בכל בתי הספר ייחסנו את התלמידים בבתי הספר חיסוני קורונה. זאת , על פי  תכנית משרד הבריאות ובכפוף להסכמת ההורים. האחריות הארגונית והתפעולית הכוללת לחיסונים בבתי הספר היא של משרד הבריאות באמצעות מערך אחיות שירותי בריאות התלמיד לרבות הפקת דוחות שוטפים לביצוע חיסונים עבור משרד החינוך.

בהמשך נעביר לרשויות את הרשימות והרשויות שמתוכנן בהן חיסונים.

בנוסף, החל מיום ראשון הקרוב ולמשך 10 ימים פיקוד העורף יחל במבצע לחיסוני קורונה בקהילה בתאום עם משרד הבריאות והרשויות המקומיות – תופץ פקודה בנדון על ידי פיקוד העורף.

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

חברת מועצת העיר אליסה דריקר מן, מונתה לסגנית ראש העיר כרמיאל

Read Next

שינו את הכללים אבל שכחו להודיע

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות