כבישי הצפון אינם הפקר

חכ ענבר בזק צילום נועם מושקוביץ

ח"כ ענבר בזק (יש עתיד) פנתה למשרד התחבורה בבקשה דחופה לקראת אישור תקציב המדינה, לכלול בתקציב גם כבישים בצפון הארץ, לאחר שמצאה שאין בתוכנית התקציב 21-22 מימון לביצוע או שיפור של אף כביש בצפון

"מדובר במצב שיש בו כדי הזנחה של תושבי הצפון והפקרת שלומם, ביטחונם ושגרת חייהם. במקום לפתח את הצפון ולעודד הגירה חיובית אליו לצורך חיזוק ההתיישבות, הרי שמתווספים רק אתגרים נוספים" כתבה ח"כ בזק.

תקציב המדינה שעתיד לעבור בשבועות הקרובים כולל תכנית חיונית ומבורכת לטיוב, שיפור ותיקון תשתיות תחבורה וכבישים בישובי החברה הערבית, כבישים אשר הוזנחו במשך שנים רבות.
עם זאת, לא מצויים בתקציב זה כלל כבישים משמעותיים בצפון הארץ שחלקם הם כבישי דמים וחלקם נדרשים כדי לתת מענה להתרחבות הדמוגרפית ולמנוע קטסטרופה תחבורתית באזורי העומס.

כבישים אלה כוללים את כביש עוקף סחנין (805), כביש הדמים 65, כביש 73 וכביש הדמים 89 שם אירעה לאחרונה תאונה מחרידה שבה נמחקה משפחה כמעט בשלמותה ועשרות נפגעו.

כבישים אלו עמוסים לעייפה, לא מתוחזקים כנדרש, לא נותנים מענה לצורכי תושבי האזור ואף מסכנים חיי אדם. מצב זה חייב להשתנות, וטובה שעה אחת קודם.

ח"כ בזק: " כבישים אלה ונוספים בצפון המדינה אינם מתוקצבים ולמעט סעיף תכנון של 50 מיליון שקלים שאינו מגיע לכלל ביצוע, אין כרגע כל בשורה על אף המצב המתואר והנסיבות המדאיגות והקשות. מדובר במצב שיש בו כדי הזנחה של תושבי הצפון ולהפקרת שלומם, ביטחונם ושגרת חייהם . במקום לפתח את הצפון ולעודד הגירה חיובית אליו לצורך חיזוק ההתיישבות, הרי שמתווספים רק אתגרים נוספים".

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

יועץ משפטי חדש לעיריית כרמיאל

Read Next

לכלב אין בעולם דבר חוץ מבעליו

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות