ח"כ ענבר בזק נדבקה בקורונה במהלך ישיבת ועדת חוקה שעסק בנושא

חכ ענבר בזק צילום נועם מושקוביץ

השבוע השני של הפגרה התחיל עם תוצאה חיובית לבדיקת קורונה והתקיים כולו בבידוד ואתם יודעים מה? מדהים מה אפשר להספיק לעשות גם בלי לצאת מחדר השינה. זה היה השבוע שהיה, בבידוד, עם קורונה ובעשייה ללא הפסקה

כך משתפת ח"כ ענבר בזק מתוך הבידוד בביתה שבישוב יובלים. על הקורות עד להגעה לבידוד: "ביום שלישי נודע לי שנחשפתי לחולה מאומת. עוד באותו ערב ביצעתי בדיקת קורונה ואת יום רביעי ביליתי ביציע המבודדים של המליאה, על פי ההנחיות. אחרי שקיבלתי תשובה שלילית לבדיקה, ביצעתי עוד בדיקה, ליתר ביטחון ורק אחרי שגם לבדיקה השנייה התקבלה תשובה שלילית, הרגשתי שזה בטוח להימצא בחברת אנשים, תוך שאני מקפידה על ההנחיות.

אז התחלתי להרגיש לא טוב והלכתי לבצע בדיקה שלישית, הפעם, לצערי, התשובה יצאה חיובית.

למזלי, אני מחוסנת והסימפטומים שאני חווה קלים וכל בני המשפחה שלי שמעל גיל 12 מחוסנים גם הם ועדיין, יש משהו חשוב שלמדתי מהחוויה – גם אם נבדקתם 24 ו-72 שעות אחרי החשיפה, גם אם קיבלתם תשובה שלילית, קחו בחשבון שזה לא 100% וגלו זהירות יתרה בימים שאחרי החשיפה. תאמינו לי, שגם אם עשיתם הכל לפי הספר, לא נעים לדעת שאולי חשפתם אחרים לנגיף.

אל תזלזלו במחלה הזו, זן הדלתא מדבק מאוד ואם עוד לא התחסנתם, צאו להתחסן עוד היום

דווקא ח"כ בזק שידועה כקפדנית בהלכי קורונה ובכלל נדבקה, מה שהביא אותי לבדוק הכיצד "אם בארזים ………….."

ח"כ ענבר בזק, לצד פעילותך הרבה אני שומעת שנדבקת בקורונה? האם חלית ? אם כן איך את מרגישה?

בשבוע שעבר נודע לי שנחשפתי לחולה קורונה מאומת, מיד ביצעתי לפי ההמלצות 2 בדיקות – מיד כשנודע לי על החשיפה ואחרי 72 שעות מהחשיפה. שתיהן יצאו שליליות.

בשבת החלו סימפטומים קלים של הצטננות, קצת כאב ראש, קצת שיעולים, אז החלטתי לעבור בדיקה שלישית , זו התבררה חיובית. מאז אני בבית סגורה בחדר השינה ומבודדת משאר בני המשפחה.

חכ ענבר בזק בישיבת ועדת החוקה לקורונה צילום דובורת הכנסת

כיצד נדבקת? היכן? מתי?

קשה לדעת בוודאות אבל ככל הנראה בכנסת. בשבוע שעבר שהיתי 5 שעות בדיון שעסק בתקנות הקורונה בוועדת חוקה. לאחר כמה ימים התברר שיו"ר הועדה, ח"כ גלעד קריב, מאומת לקורונה. כמו כן, שהיתי כשעתיים בוועדת חינוך, בדיון שעסק בהטרדות מיניות בבתי ספר, וגם בדיון הזה שהתה חולת קורונה מאומתת. אני מעריכה שנדבקתי באחד משני המקרים האלו.

חוץ ממני יש כרגע עוד 4 חברי כנסת חולים, ח"כ גלעד קריב (עבודה), ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת), ח"כ שמחה רוטמן וח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית), ואני רוצה לנצל במה זו לשלוח ברכות החלמה לארבעתם.

חשוב לי בהזדמנות זאת לקרוא לציבור שעדיין לא מחוסן לצאת ולהתחסן – הקורונה היא מגיפה מסוכנת וזן הדלתא מדבק במיוחד. הוכח שאנשים מחוסנים מדבקים פחות ומפתחים פחות סיבוכים כתוצאה מהמחלה. שמרו על עצמכם ועל הקרובים לכם ומהרו להתחסן!

איך מסתדרים בבידוד בבית?

מזל שגם אני וגם בני משפחתי מחוסנים (למעט בני הקטן שהוא בן 11), כך שיחסית הסימפטומים קלים וככל הידוע לי אף אחד בסביבתי הקרובה לא נדבק.

מרגע שקיבלתי את התוצאה החיובית של הבדיקה הודעתי לכל מי שהייתי אתו בקשר בשבוע שקדם לבדיקה והמלצתי שילכו להיבדק, בינתיים כולם קיבלו תוצאות שליליות.

 האם את נאלצת לשהות בבידוד ואם כן כמה זמן? האם העבודה הפרלמנטרית (למרות החופשה) נמשכת בזום או איך?

אני מחויבת להישאר בבידוד 10 ימים, כלומר עד יום חמישי הבא.

בינתיים אני ממשיכה בעבודה מרחוק, מקיימת פגישות ומצטרפת לוועדות הכנסת בזום ומאז שנכנסתי לבידוד אפילו הצלחתי להגיש את שתי הצעות החוק הראשונות שלי.

צוות הלשכה שלי הקימו חמ"ל: אני התקשרתי לחברי הכנסת אותם אני רוצה להחתים על הצעות החוק, הסברתי להם על החוק ושלחתי להם חומרי רקע ונשות הלשכה הגיעו להחתים את המעוניינים. בשבוע שעבר הן התרוצצו בין לשכות חברי הכנסת והשבוע אפילו נסעו להחתים חברי כנסת בבתיהם.

ספרי על הצעות החוק שהגשת?

אחת מהצעות החוק שהגשתי עוסקת בתיקון פקודת הרופאים באופן שיאפשר הפעלת סנקציות על רופאים שהוגשו נגדם תלונות על תקיפה מינית והשנייה עוסקת במתן מעמד רשמי לזרם החינוך המשלב שבו לומדים ילדים דתיים וחילונים יחד.

בנוסף, מכיוון שאנחנו נמצאים 10 ימים לפני ההצבעה על התקציב וחוק ההסדרים אני מנצלת את הזמן ללמוד את החוק, מדובר ב-290 עמודים של רפורמות שישפיעו על כל תחומי חיינו, ודווקא הבידוד מאפשר לי להתעמק בחוק יותר מאשר אם הייתי מתרוצצת עכשיו בכל הארץ ופוגשת אנשים.

את מספיקה כבר להתגעגע לבית למרות הזמן הקצר?

עד שחליתי התגעגעתי מאוד לבית ולמשפחה, למרות לוח הזמנים העמוס מאוד, אבל הקפדנו לשוחח בטלפון ובזום מדי יום. עכשיו אני בבית, אמנם בבידוד, אבל אני שומעת אותם והם שומעים אותי.

לסיום מה תרצי למסור לקוראינו המסורים?

"הרבה בריאות, לכו להתחסן, אפשרו לכולנו להמשיך להפעיל את המשק למען כולנו. לצורך כך עלינו – כולנו – להיות מחוסנים.

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

שלושה תושבי כמאנה חשודים בסחר נשק

Read Next

(אין) נביא בעירו

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות