עיר כואבת

תושבי כרמיאל התעוררו בבוקר יום שני, ליום עצוב מאוד עם היוודע דבר מותה הטרגי של נערה בת 14 תלמידת כיתה ח’ בבית הספר “אורט כרמים”

תלמידי בית הספר הוכו בהלם , אבל כבד ירד על תושבי העיר בעקבות המקרה הכואב בו התברר כי ויקטוריה בילדר תלמידת כיתה ח' נטלה את חייה.

בבית ספרה של הילדה, נערכו משעות הבוקר למתן מענה רגשי לתלמידים. במכתב שנשלח להורים על ידי מנהל בית הספר אילן פרסטר והנהלת בית הספר, נכתב: ״בית הספר מהווה משפחה חמה ותומכת. אנו שותפים לצער ולכאב של המשפחה, נלווה אותה בעת הקשה הזו, אנו מאחלים לה הרבה כוחות ונחמה ושלא ידעו עוד צער. עם היוודע הבשורה התכנס הבוקר צוות ביה״ס, גורמים מהרשות, גורמים טיפוליים: שפ"ח, פיקוח על מנת לתת מענה מיטבי למצב זה. כמו כן, נערך תדריך שיח בכיתות עם התלמידים. היום הצוות החינוכי יקיים שיחות בכיתות על האירוע בהן ניתן לתלמידים מקום להביע רגשות, תחושות, חששות ולקבל נקודות מבט מאוזנות ככול הניתן כמו גם כלים ודרכי התמודדות במצבי משבר״.

בהמשך נכתב להורים: ״בהזדמנות זו נציין, כי חשוב לשים לב לתגובותיהם של הילדים בבית, כגון פחד, קושי להירדם, תחושות, וכל שינוי אחר בהתנהגותם. תגובות אלה הן נורמטיביות לאירוע מעין זה, הן הולכות ונחלשות עם הזמן. חשוב להיות אמפתיים וקשובים בעת הזו לצורך הרגשי של הילדים, לאפשר להם לשוחח על האירוע מבלי להביע עמדה ולעודד אותם לפעילות וחזרה לשגרה… שלא נדע עוד צער, שולחים חיבוק חם למשפחה וכאן עבורכם לכל צורך שעולה״.

יו"ר הנהגת ההורים העירונית משה צדקיהו: " הנהגת ההורים העירונית כרמיאל  מרכינה ראש בהיוודע דבר מותה הטרגי של תלמידת כיתה ח׳ בית ספר כרמים ויקטוריה בילדר ז״ל, אנו מחבקים את המשפחה והקהילה. אנו קוראים להורים להיות קשובים וערניים לתחושות והרגשות של התלמידים והתלמידות ביום הקשה הזה ובכלל. בכל נושא ואו יעוץ ניתן לפנות להנהלות בתי הספר ולצוותים המקצועיים.

 ויקטוריה נטמנה ביום שני מאות מתושבי העיר , תלמידים, הורים, מורים ליוו אותה בדרכה האחרונה. למחרת ביום שלישי פנה צדקיהו ואמר: " הורים ,תלמידים ותלמידות  המומים וכואבים את מותה הטרגי של ויקטוריה, ומחבקים וכואבים עם משפחת בילדר היקרה ברגעים הקשים הללו. ב 24 שעות האחרונות נערכו עשרות מפגשים עם תלמידי בית ספר והצוות החינוכי ובפרט עם חברותיה וחבריה. מעבר לכאב וההלם העצום שהם חווים ממותה הטרגי הם מרגישים מואשמים כמי שעשו חרם, דבר הרחוק מהאמת, כפי שהוברר משיחות שנערכו עמם והצוות החינוכי. וויקי הייתה נערה מאוד חברותית ואהובה. אני מבקש לגלות אחריות ולא להפיץ דברי שווא. מבקש לתת למשפחה היקרה והקהילה להתייחד עם הכאב. תנחומינו הכנים מקרב לב למשפחה האבלה".

ראש העירייה משה קונינסקי פרסם הודעה : "כרמיאל המומה וכואבת את מותה הטרגי של תלמידת כיתה ח' בבית הספר אורט כרמים כרמיאל, ויקטוריה בילדר ז"ל. ליבנו עם המשפחה. צוותי מינהל החינוך והמינהל לשירותים חברתיים בעירייה יחד עם אנשי המקצוע ומשרד החינוך נותנים מענה מקצועי ורגשי לתלמידים ועושים כל שביכולתם על מנת לעטוף ולחבק את המשפחה, תלמידי בית הספר והצוות החינוכי. לנוכח הפצת שמועות בדבר חרם, חשוב להדגיש, כי לא רק שאינן נכונות, הן אף פוגעות בחבריה של ויקטוריה ז"ל. אנו משתתפים בצער המשפחה, מי ייתן ולא יידעו עוד צער".

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

הכנסת ציינה את יום האחיות והאחים הבינלאומי

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות