מדריך לחניה בתחנת רכבת כרמיאל מבלי לקבל דו”ח

נוסעי הרכבת למודי הניסיון בקבלת דוחו”ת חניה בחניון הרכבת, המדריך הזה הוא עבורכם

הרכבת שבה לפעול לאחר הפסקה של כחודש, בתאריך 16.2.22, אלא שמאז חזרתה של הרכבת, שוב התעוררו בעיות החניה הישנות.

תחילה הוצב שומר המאפשר לרדת לחניון התחתון בחניה המזרחית, עד השעה 11.30, אלא שאז קוצצה משרת השומר וניתן לרדת לחניון זה שבו כמעט 100 מקומות, רק עד לשעה 09.30.

מי מנוסעי הרכבת המגיע ברכבו לאחר שעה זו אינו יכול למצוא חניה, בזמן שהחניון התחתון ובו 100 מקומות , עומד שומם.

מה הן הסיבות שהחניון המזרחי התחתון ריק, כאשר בכל זאת יכולים היו הנוסעים המגיעים עד לשעה 09.30 לחנות ?

התשובה מאוד פשוטה: רוב המגיעים כלל אינם מודעים לקיומו של החניון התחתון (המצוין) מאחר והירידה אליו נמצאת בקצה החניון העליון, לא ניתן להבחין בקיומו, אין כל שילוט המכוון למקום, מה שעשוי היה לפתור את הבעיה.

מה שהיה הוא שיהיה וזהו המצב היום

תזכורת: כבר בחודש אוקטובר השנה התרענו על המצב בחניון הרכבת כאשר נכתב כאן: “משתמשי רכבת למקומות העבודה נאלצים לוותר על הרכבת ולנסוע ברכבם, לעמוד בפקקים שרק החריפו, כל זאת בשל העדר פתרון להשארת מכוניתם באזור.

בירור עם גורמים ברכבת ישראל העלה כי קיים חניון תחתון הסגור מסיבות לא מובנות, וכי אותו חניון מוסיף 100 מקומות חניה, הסיבה בעטיה טרם נפתח לשימוש על פי אותו גורם, היא העדר אבטחה/שומר למקום שכן מדובר בחניון תת קרקעי, שהכניסה אליו כרוכה בבדיקה בטחונית.

בהעדר מקומות חניה, אזרחים נאלצים לחנות במקומות אסורים, כמו עלייה על המדרכות או בשדה הבור שמול הכניסה לתחנה, באופן לא מוסדר תוך עליה על מדרכה, למרות שאין כל סכנה בחניה זו בשדה הבור הוא מקום שאינו מוסדר על פי חוק ולכן לחונים שם נרשמים דוחו”ת.

החניונים והחניות באחריות עיריית כרמיאל

מהנהלת רכבת ישראל הובהר כי נושא החניונים הוא באחריות עיריית כרמיאל, מערכת קול כרמיאל פנתה לקבלת תשובות, באשר למועד פתרון הבעיה אז אוקטובר 2021.

תגובת עיריית כרמיאל באותה עת: “בישיבת עבודה שקיים ראש העיר משה קונינסקי עם מנכ״ל הרכבת מיכה מייקסנר סוכם כי חניון הרכבת ישוב לפעול במתכונת מלאה בתקופה הקרובה ורכבת ישראל פועלת ותפעל להוסיף כ- 200 מקומות חניה בתחנת כרמיאל. ראש העיר החליט כי בשלב זה העירייה לא תשוב לאכוף את החניה ברכבת. במידה ויעלה צורך בכך, ההחלטה תיבדק מחדש”.

מה המצב היום לאחר הפסקת תנועת הרכבות בחודש ינואר עד ה-16.2.22 ?

מאז חזרה תנועת הרכבות בתאריך זה, החניות התמלאו שוב, תושבי כרמיאל והאזור עושים שימוש רב באמצעי תחבורה זה להגעה למקומות העבודה , בעיקר, אך לא רק, אלא ששוב אין מקום לחנות, ועיריית כרמיאל אוכפת את החוק בחניות הלא מוסדרות, למרות שאינן מהוות הפרעה או סיכון, אך בכל זאת אינם מוסדרים ככאלה.

החניון המזרחי התחתון פתוח לירידה כל יום רק עד השעה 09.30 , כלומר למגיעים לאחר שעה זו אין סיכוי ולו הקלוש ביותר למצוא מקום חניה, גרוע מכך המגיעים לפני השעה הנקובה כלל אינם יורדים לחניון התחתון בשל היעדר מידע על עצם קיומו, כך שאילו כל המשכימים להגיע היו חונים בתחתון, לאלו המגיעים לאחר השעה 09.30 היה מקום מוסדר.

המידע החסר כדי להימנע מדוחו”ת ולהספיק את הרכבת, תוך חניה במקום מותר

בשלב זה האמור למי שמגיעים לפני השעה 09.30 בתקווה כי בעתיד יוארכו שעות הפעלת החניון התחתון: יש להיכנס כרגיל לחניון העליון המזרחי (זה הנמצא בקצה רחוב דרור) לנסוע עד הקצה המזרחי של החניון, שם תבחינו בבודקה של שומר אשר יערוך בדיקה קצרצרה ויפתח את המחסום.

עם כניסתכם לחניון התחתון, סעו כמה שיותר רחוק מנקודת הירידה עד לקצה המערבי (רצוי) מאחר והמדרגות הנמצאות במקום מובילות היישר לפתח התחנה מבלי הצורך ללכת מרחק רב ברגל. בכל מקרה ישנן כמה נקודות עליה מהחניון התחתון וכולן קרובות לפתח התחנה.

יציאה מהחניון: מאחר והחניון התחתון כמו אחרים אינו בתשלום, היציאה חופשית וניתן לצאת ממנו בכל שעות היממה

גורם בכיר בעיריית כרמיאל המקורב לנושא מסר לקול כרמיאל, כי הנושא מטופל כרגע מול הנהלת הרכבת, בכל הנוגע לתקצוב שעות נוספות למשמרת השמירה בירידה לחניון. בנוסף הטעים אותו גורם כי ההנחיות תושלטנה בקרוב , על מנת להגביר את ההסברה ולהקל על בעלי המכוניות.

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

בין הרוח והחומר, שני הפכים המתקיימים בהרמוניה

Read Next

בעיריית כרמיאל נערכים לגל עלייה גדול , פנייה לתושבים בבקשה לארח משפחות עולים (כולל בתשלום)

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות