מנכ"ל אשכול יישובי בקעת בית כרם רז טישלר: נפעל למנוע את אסון הבורות הבא

מנכ״לֹ אשכול בית הכרם רז טישלר מעניק אותו הוקרה לאלמנת דקל מרציאנו . צילום שאולי לנדנר

בפתח ועידת המידע והחדשנות של אשכול רשויות בקעת בית כרם, הוצגה מערכת חדשה שתאפשר למפות את הבורות בשטחי הרשויות שבמרחב האשכול, מערכת שאמורה למנוע את האסון הבא

כשבועיים לאחר אסון הבור בדיר אל אסד בו נספו לוחמי האש מתחנת גליל מרכזי שבכרמיאל, עדנאן אסעד מבית ג'אן  ודקל מרציאנו ממעלות,   אשכול בית הכרם, בשטחו נמצא היישוב, הכריז ביום שני השבוע  על מיפוי מקיף של הבורות ברשויות האשכול ושילובן במערכת מידע אזורית שתשמש את כלל הרשויות וגופי החירום.

ההכרזה ניתנה בוועידת המידע והחדשנות של אשכול רשויות בקעת בית כרם, לאחר טקס הענקת אותות הוקרה מיוחדים לאלמנות הלוחמים. את האותות העניקו יו"ר האשכול ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי, מנכ"ל האשכול רז טישלר, סגן ר' המועצה דיר אלאסאד, וראש מועצת בי ג'אן.

ועידת החדשנות

המערכת האזורית החדשה הוצגה בתחילת הוועידה אשר עוסקת בנושא החדשנות ברשויות המקומיות והאשכולות האזוריים, כמו גם במהפכה הדיגיטלית בממשקים בין השלטון המקומי והמרכזי לבין התושבים.

מיפוי הבורות יתבצע על ידי הרשויות ויועלה לשכבת מידע ייעודית במערכות השונות שהקים האשכול, בתוכן מערכת GIS המאפשרת לראות נתונים על מפה מרחבית ומערכת מידע לשימוש כלל הרשויות והגופים ומנגישה את המידע האזורי והמקומי לצורך קבלת החלטות אסטרטגיות.

טישלר מציין: "המערכת המעודכנת תועבר לשימוש גופי החירום וההצלה ותוכל למנוע את האסון הבא".

בוועידה השתתפו  גם שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, בכירים בשלטון המקומי, מומחים לנושאי טכנולוגיה וחדשנות .

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

מצטרפת לאלון אזולאי:

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות