שלושים לפטירתה של טובה גולן ז"ל ממקימות בית החינוך אמית כרמיאל

במלאת שלושים לפטירתה של המורה טובה גולן ז"ל, התקיים השבוע ערב מיוחד לזכרה בבית החינוך אמית כרמיאל. טובה גולן נולדה בתל אביב בתאריך כ"ה שבט תשי"ז לזוג הורים ניצולי שואה. בשנת 1994 הייתה ממקימי בית החינוך אמית כרמיאל והחלה ללמד בו ביולוגיה ובמקביל ריכזה את לימודי המדעים בבית הספר. הובילה את בית הספר במגוון פעילויות חקר, אולימפיאדות חלל וכן הקימה את חדר ההנצחה ללימודי השואה בבית הספר. במקביל לעבודתה בהוראה, השתתפה בצוות של משרד החינוך אשר ניסח את בחינות הבגרות הארציות בביולוגיה. לפני כחודש, בתאריך ח' כסלו, הלכה לעולמה והותירה אחריה ארבעה ילדים; מיכל, יעל, הדר ותומר.

תלמידי כיתה יא' אמית כרמיאל הספידו אותה: "המורה טובה היקרה, לא מאמינים עדיין שאנו כותבים את הדבר הקשה הזה, קשה לעכל. תמיד היית מסורה לתלמידים שלך, אהובה מאוד, תמיד התעניינת בשלומם של התלמידים ודאגת לכל אחד ואחד מהם. השתתפנו ביחד במספר תחרויות, ותמיד נתת את כל כולך ובזכותך הגענו להישגים רבים. תודה על הכל". 

יאיר גרידיש מנהל חטיבת הביניים ורכז נתיב בנים: "טובה הביאה אתה למקצוע תשוקה, אהבה ומסירות אינסופית. בפרויקטים ובתחרויות שהובילה בלטו בעיקר היצירתיות שלה והאהבה שלה למקצוע".

שוש אחרק חברתה לצוות משתפת: "טובה, כשמה כן היא, כל כולה הייתה במלאכת ההוראה. ובתחום הביולוגיה זוהי בפירוש מלאכה, מלאכת קודש. האכפתיות שכל ילד וילד יבין, ידע ויפנים את מכמני הטבע, היה נר לרגליה".

המורה איריס קליין – מורה למדעים כתבה עליה: "כשהגעתי לאמית לראיון טובה קיבלה את פני בחיוך האינסופי שלה ומיד הרגשתי בבית. טובה הייתה הכתובת הראשונה להתייעצות ומקור ידע בלתי נדלה- ניסויים, אנשים, דמויות, תלמידים, רעיונות לחקר. הכל מהכל. בדרכה המתמסרת לעשייה החינוכית היא עיצבה את דמותי כמורה".

גאי דקל, מנהל בית החינוך: "טובה הייתה מחנכת דגולה, הצליחה בחוכמה וביצירתיות להנגיש את עולם המדע לתלמידים בעזרת חקר וניסויים תוך כדי התפתחות וחיבור לעולם הקודש והאמונה. למרות שהייתה מורה ותיקה טובה תמיד הייתה הראשונה לכל פרויקט וחדשנות. בהומור ובכישרון רב היא הובילה פרויקטים רבים ברוחה הצעירה. למדנו ונלמד ממנה רבות".

יהי זכרה ברוך

הגליל.נט

Read Previous

מנכ"ל משרד החינוך ביקר במערכת החינוך בנהריה והתרשם .

Read Next

יש נזילה מהשכן למעלה? מה עושים?

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות