שובה של הקורונה כרמיאל אדומה

הציון הכללי של כרמיאל במדד הרמזור הוא 7.8 אדום, מה שמוציא מיד כרטיס אדום תרתי משמע

גל הקורונה החמישי הגיע לכרמיאל, לפי נתוני אתר רמזור של משרד הבריאות הנכונים ליום שני השבוע, קיימת עלייה חדה בשיעור חולי הקורונה בעיר. הציון הכללי של כרמיאל במדד הרמזור הוא 7.8 (אדום).

לפני נתוני משרד הבריאות, הנסמכים על חולים שנבדקו במקומות מאושרים על ידי המשרד, יש בעיר 80 חולים פעילים.

על פי החלטת משרד הבריאות , כל רשות מקומית תקבל מדד שבועי המורכב משיעור חולים חדשים, אחוז בדיקות חיוביות וקצב הדבקה. המדד מתעדכן אחת לשבועיים.

על פי אותם נתונים תפעל הרשות בהתאם להנחיות המשרד, בהתאם למצב התחלואה. רשות אדומה (לדוגמה כרמיאל) ההנחיות כפי שמוצגות באופן רשמי באתר משרד הבריאות: “ביישוב תיושם מדיניות ריסון, העשויה להגיע גם להחלטות על סגרים או הכרזה על אזור מוגבל”.

שאלנו את פרופ’ סלמאן זרקא מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת ופרויקטור הקורונה הלאומי, מה תהה הגישה הנכונה בימים אלו של אי וודאות, בדגש על אוכלוסיות בסיכון: “אנשים בסיכון עקב גיל או מחלות כרוניות מומלץ להתחסן במנת הדחף החדשה במידה וחלפו 3 חודשים מאז חיסון קודם או מהחלמה מקורונה”.

פרופ’ זרקא מסביר: “כאשר אדם בסיכון נחשף לחולה או מפתח סימנים של קורונה חשוב שייבדק ולא ימתין, זאת מאחר וניתן להציע לו טיפול תרופתי המקטין את הסיכון למחלה קשה. את התרופות ניתן לתת עד 5 ימים מתחילת התסמינים.

חשוב מאוד כי במקומות סגורים, סופרמרקטים, חנויות, בתחבורה הציבורית אוטובוסים ורכבות ובמוניות שירות להמשיך להשתמש במסכות.

מומלץ לפני פגישה משפחתית רבת משתתפים לערוך לכל המשתתפים בדיקות אנטיגן , בכדי להקטין את הסיכון להדביק אוכלוסיות סיכון. כמובן שגם המסכות וגם הבדיקות הופכות ליותר נחוצות ונדרשות כאשר יש עליה בתחלואה”.
יצוין כי בכל קופות החולים מחסנים כעת את הציבור בחיסון המתאים לזן האומיקרון ובחיסון משולב של קורונה ושפעת.

פנינו לעיריית כרמיאל לדעת מה הם האמצעים בהן נוקטת העירייה על מנת לבלום את גל הקורונה החמישי לאחר שמשרד הבריאות כבר הגיש הנחיות מפורשות בהתאם למצב התחלואה בכל רשות, זו התשובה שהתקבלה כלשונה:

“התייחסותה של עיריית כרמיאל לפנייתך: עיריית כרמיאל תפעל כפי שנהגה בעבר אך ורק בהתאם להנחיות משרד הבריאות לכשתתקבלנה מסתמן כך אנחנו מבינים שהקורונה הופכת להיות עונתית כמו שפעת והעלייה בתחלואה היא בכל הארץ.

לכן, צריך לדעת לחיות לצד הקורונה ולא לנסות ולייצר פאניקה מיותרת.. אם נתבקש לכך, נעדכן את התושבים בהתאם”.

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

מומנטום – מסע של פעם בחיים

Read Next

חג הסיגד

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות