פיצוי של כ- 1.3 מליון שקלים בגין עיכוב באבחון סרטן

פיצוי של 820,000 שקלים מעבר לקצבאות שאירים בעוד 480,000 שקלים ובסה”כ כ- 1.3 מיליון שקל. זה הסכום שתשלם אחת מקופות החולים בעקבות תביעת פיצויים שהתנהלה נגדה בעילה של רשלנות רפואית בגין איחור באבחון בסרטן המעי הגס שבסופו של דבר גרם למותה של אישה תושבת אזור כרמיאל בת 44 במותה

בתביעה שהוגשה בשם עזבון המנוחה באמצעות משרד עו”ד רשאד סלים מכרמיאל, נטען כי מתחילת שנת 2014 פנתה המנוחה במס’ הזדמנויות משך מס’ חודשים אל הרופא המטפל בקופה, ובאחת הפעמים אף הובהלה באמבולנס לבית החולים, עקב תלונות על כאבים אפיגסטריים תכופים מלווים בשלשולים, שטופלו בסותרי חומצה, ולאור מצבה הרפואי המוכר לרופא כסובלת מהתקפי חרדה ומתח, בעברה פורשו כביטוי של תסמונת “המעי הרגיז.

למנוחה נרשמו תרופות הרגעה, וזו נטלה את התרופות מתוך הסתמכות על אבחנתו המוטעית, עד שהיציאות הפכו לדמיות ואז בוצעה גסטרוסקופיה ויתר בדיקות שגילו כי המנוחה סובלת מסרטן מתקדם במעי הגס, בו טופלה בניתוחים וכימותרפיה ללא הועיל עד שבסופו של דבר הלכה לעולמה.

בכתב התביעה, שנתמך בחוות דעת של מומחה בבריאות הציבור, ואפידמיולוגיה של הסרטן נטען כי האבחנה הקלה של “מעי רגיז” תוך הסתמכות על עבר נפשי הייתה רשלנות ולא עמדה בקריטריונים הנדרשים לפי הספרות הרפואית כדי להגיע לאבחנה זו. המומחה קבע בחוות דעתו וכך נטען גם בתביעה כי אבחנה זו הייתה שגויה רפואית וכי על כל מקרה היה על הרופא לחשוב גם על אבחנה מבדלת, ולהפנות את המנוחה לגסטרוסקופיה, ויתר בדיקות שהיו לבטח מגלות את הסרטן בשלבים מוקדמים יותר, ואז סיכויי המנוחה להינצל ולשרוד היו טובים יותר.

להגנתה טענה הנתבעת בהסתמך על חוות דעת שהגישה כי הטיפול הרפואי היה הולם וכי האבחנה של מעי רגיז הייתה סבירה בנסיבות העניין וכן הוסיפה כי דובר בסרטן אלים שגם גילויו מס’ חודשים קודם לא היה משנה את התוצאה הטרגית שהינה פרי מחלת הסרטן ולא כתוצאה מעיכוב באבחונו והיא ביקשה לדחות את התביעה.

יחד עם זאת, אך בעקבות הליך גישור שקיימו הצדדים, הסכימה הקופה מבלי להודות בטענות התביעה ולצורכי פשרה בלבד לפצות את עזבון המנוחה, שלא היו לה תלויים, בסכומים הנ”ל.

עו”ד סלים: אמנם מחלת הסרטן הארורה הינה גזירה משמיים אך עיכוב באבחנה יכול להפחית את סיכויי ההחלמה ובמקרים כבמקרה דנן להחמיר את סיכוני התמותה.
אנו שמחים שהצלחנו לשכנע בצדקת טענותינו ולהשיג פיצוי גבוה וצודק בנסיבות העניין.

הגליל.נט

Read Previous

תתחדשו ילדי בתי הספר היסודיים

Read Next

נעים להכיר

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות