עיריית כרמיאל מקדמת הקצאת שטח חילופי לישיבת רינה של תורה

ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי מקדם את העברת מתחם ישיבת “רינה של תורה” למתחם חדש בסמוך לכביש עוקף התעשייה במורדות פארק אלון

לאחר מספר שנים שבמהלכם התקשתה העירייה להעביר את מתחם הישיבה מבית הספר פלמ”ח למתחם חלופי, אישרה מועצת העיר, לבקשתו של ראש העירייה משה קונינסקי בישיבתה האחרונה, את החלטת ועדת ההקצאות העירונית להתחיל בהליך של הקצאת קרקע להקמת מתחם חדש לישיבה.

על פי התכנון וכפי שהציג זאת ראש העירייה, המתחם החדש של הישיבה, יוקם בשטח חום כלומר של מבני ציבור, סמוך למורדות של פארק אלון הצמוד לכביש עוקף אזור התעשייה.

התוכנית הקודמת היית להקים את מתחם הישיבה ברחוב חוחית, ולמרות שראש העירייה לא הביע הסתייגות מן התכנית, הוא החליט מאוחר יותר כי המתחם לא מתאים לקום בשכונת חוחית בשל הרכב האוכלוסייה באזור.

כעת עם סיום הליך האישור על ידי מועצת העיר, הפרויקט ייצא לדרך, וכך עם סיומו יסתיים תהליך פינוי מתחם בית ספר פלמ”ח, הנמשך מאז שנת 2009 ואשר עבר כבר מספר ערכאות משפטיות.

תגובת עיריית כרמיאל: “המדובר על פינוי כל הפעילות לוח הזמנים הינו בכפוף לקבלת כל האישורים וההיתרים, ככל נראה כשלוש שנים מיום קבלת היתר בניה. עלות הבנייה תמומן על ידי הישיבה ולא על ידי העירייה”.

לשאלת המערכת האם השטח ניתן ללא תמורה כספית, לא התקבלה תשובת העירייה עד לסגירת המהדורה.

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

הכרמיאלים ותושבי האזור היפים בשעות הקשות

Read Next

גיא ניב וסטארט אפ ניישן מחליפים צבעים לג׳ירו דה איטליה

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות