מהפיכה או הפיכה בתכנית המדצי”ם?

פניות רבות ופוסטים אחדים שנכתבו ברשתות החבריות, עולה כי תוכנית המד”צים העירוניים בכרמיאל, גם אם בשם אחר, תיסגר.

תכנית המדצי”ם קיימת בכרמיאל קיימת וחוסה תחת רשת המתנסים כמעט ארבעים שנה. התכנית עוסקת במגוון פעילויות כמו קהילה, ילדים, ונוער, הנהגה, אירועים, סיוע לנזקקים בכל עת ובמשברים. אחד הטיעונים המועלים אודות התכנית החדשה המתוכננת היא כי מצד אחד הצעירים מגיעים לקורסי המדצי”ם על מנת להדריך, להוביל, לתת אך מצד שני גם קיים המדריך המוביל שגם מגיע לקבל העצמה , בדמות הדרכות , חברה, טיולים. כל החלק הזה של קבלת הדרכה יעלם ויתקבל בתנועות הנוער. התמיכה החברתית במדריך לא תהה שוב תחת תכנית המדצי”ם אלא תועבר במלואה לאחריות תנועות הנוער.

רז טישלר כותב בדף הפייסבוק: “המחשבה שתכנית המדצים העירונית המקומית יצרה, בנתה והיוותה תכנית רצף מגיל היסודי ועד שכבה יב ואף מעבר, אינה חיונית עוד להוויה של הנוער איננה סבירה ככלל ואינה מחוברת למציאות בפועל. המחשבה שתוכנית המדצים העירונית, שברמה המקומית יצרה, בנתה והיוותה תוכנית רצף מגיל היסודי ועד שכבה יב, ואף מעבר. אינה חיונית עוד להוויה של הנוער איננה סבירה ככלל ואינה מחוברת למציאות בפועל”.

טישלר מוסיף: “אני חושב, שכנראה לא הובנו/נלקחו כל ההשלכות והמשמעויות ממהלך שגוי זה. לא בטוח שנעשתה ונבנתה תוכנית אסטרטגית מלאה לנושא ונלקחו כל ההיבטים ולא רק הכלכליים. שינוי זה לא נבחן ולא נבדק בשום מקום אחר ולהיפך ברשויות רבות אחרות תכנית המדצי”ם ממשיכה לפעול ובעוצמה כמו תמיד.

ראש מינהל החינוך בעיריית כרמיאל אודי איזק: “למרות קיצוצים משמעותיים מאד שהונחתו עלינו ממשרד החינוך ולמרות תקופת הקורונה המאתגרת בחרנו להמשיך ולהרחיב את פעילות הנוער בעיר. בעיר כרמיאל פועלים במקביל המתנ”ס, ארגוני נוער ותנועות נוער. אגף הנוער אחראי על השירות החינוכי שהם נותנים ל 5500 בני נוער. בתהליכי היציאה מהקורונה החלטנו להעמיד את כל הכלים שיש לנו – מבנים, תקציבים, מדריכים וידע מקצועי – לכל הגורמים הפועלים עבור הנוער שלנו.

תכנית המדצי”ם של המתנ”ס היא אחת התכניות הטובות והמצוינות שיש בעיר. בכוונתנו להמשיך ולטפח אותה לצד פעילויות נוער רבות אחרות. כמו כן, בכוונתנו להעניק סיוע מקצועי ותומך לכל הגופים העוסקים בהדרכה צעירה. זה תפקידנו ולשם כך אנו יוצאים לפעילות כל השנה. אני רוצה להודות למתנ”ס הנהדר שלנו על שיתוף הפעולה ובעיקר לאנשי אגף הנוער בהנהגת אסף פרי שיודעים לעמוד בכל משימה וכל אתגר.

הגליל.נט

Read Previous

פינוקים טבעוניים זה בטבע שלה

Read Next

החגיגה המוטורית חוזרת

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות