למען כרמיאל עירי

אלון אזולאי ,יזם בנשמתו ואיש עסקים מצליח לא נח על זרי  הדפנה ומוכן להעמיד את כל הידע והניסיון שצבר כדי להפוך את כרמיאל לבירה החדשה של מחוז צפון.

אלון אזולאי, בן 48, נשוי לקרן ואב לארבעה ילדים ייסד לפני כעשור את קבוצת תגלית והפך אותה לחברה מצליחה המעסיקה כ-2000 איש ונמנית בין מאה החברות המצליחות בארץ (עפ"י רשימת דאנ'ס 100 ) .אלון יזם בנשמתו, איש היודע להציב מטרות ולהשיגם במלואם ,נתוני הפתיחה הקשיים בילדותו חישלו אותו ולימדו אותו לחלום ולהגשים. האם המטרה הבאה שלו עשויה להיות ראשות עיריית כרמיאל ? האם יחליט להתמודד למען עשייה ציבורית ?

האם אתה מוכן לסמן את המטרה למען  כרמיאל?

״אני יכול להגיד שאני מקבל מאות פניות בכל חודש מתושבים שמבקשים שאתמודד בבחירות הקרובות. אני מרגיש שליח ציבור, ובשנים האחרונות לצד העשייה אני פועל רבות במישור הציבורי והחברתי.. בימים אלו אני שוקל האם להתמודד לראשות העיר, כאשר עקרונית החלטתי ביחד עם משפחתי שכדי לעשות את הצעד הזה, אעזוב את עולם העסקים – כל זאת כדי שאוכל להיכנס לניהול העיר ולפעול למען פיתוחה וקידומה של כרמיאל באופן מלא וללא הסחות דעת, דבר שנמצא בראש מעייניי, אני יכול לספר שמתבצעות הכנות לבניית תשתית בצורה כזו שאוכל לעזוב את עולם העסקים לטובת החיים הציבוריים. אני משתדל להספיק לעשות כמה שיותר על מנת לקחת את השיקול הנכון. לכרמיאל יש פוטנציאל אדיר, אני מאמין יותר מכולם בעיר הזו. עצם ההליכה לאחור של העיר היא סכנה לא רק לכרמיאל ולתושבי העיר, אלא לגליל כולו״.

נשמע שאתה מודאג?

ב-4 השנים האחרונות, כמעט חצי עשור, לא ראיתי שנעשו דברים מיוחדים בכרמיאל. צעירים ממשיכים לברוח מהעיר, ומה הכי מדאיג אותי? שהמבוגרים והוותיקים עוזבים בהמוניהם. בשיחותיי עם ראש העיר נהריה, חבר טוב שלי, נשאלתי לא פעם אחת מה קרה בכרמיאל שהוותיקים נוטשים לנהריה? משהו פה קרה. אנשים לא מאמינים בכרמיאל וזה מדאיג אותי מאוד. הנטישה פוגעת בעיר וזו סכנה גדולה להתיישבות בעיר כרמיאל ולגליל כולו. כרמיאל צריכה להיות הבירה החדשה של מחוז הצפון וכרגע במצב הנוכחי זה לא קורה. נלחמתי כדי לחולל שינוי לטובת העיר כרמיאל והאמת היא שאני מתגעגע לימיו של עדי אלדר״.

סיפור ילדותך הקשה עיצב את האיש האחראי ,הנחוש והמצליח שבך ,שתף אותנו

נולדתי  בצפת למשפחה מרובת ילדים ( השישי מבין תשעה אחים) בהיותי בן תשע, לאחר תקופה סוערת של מריבות בבית החליטו הורי להתגרש  , אני ושני אחיי  הקטנים התחלנו להתגלגל בפנימיות.  במסווה של  יציאה לטיול  השאיר אותנו  אבי בבית הילדים בנהריה והמדריכים נאלצו להסביר לנו שעולמנו המוכר השתנה  ומעתה אנו נגדל מחוץ לבית.

זו הייתה טראומה , בכינו המון  ולמרות גילי הצעיר לקחתי אחריות על אחי ואחותי   . לאחר שנתיים בעקבות סגירת בית הילדים הועברנו לכפר הילדים בכרמיאל וכאן בעצם נטעתי את שורשיי בעיר מגיל מאוד צעיר  ,בתחילה הכניסו אותנו למשפחתונים שונים ורק לאחר תקופה מסוימת הסכימו להעביר את אחיי למשפחתון שאני נמצא בו. בכפר זכינו מידי פעם לביקורים של אמי אבל בשל הקושי להיפרד הגבילו לנו את מספר הביקורים. היה לי חשוב מאוד לשמור שנשאר ביחד  ולא להיפרד מאחיי הצעירים  ולכן המשכתי כבוגר  עוד שנה מעל גיל שלוש עשרה לפני המעבר לפנימיית בוגרים בהודיות ומשם ל"ניר העמק"  עד לשירות הצבאי .  לצבא התגייסתי ללא ליווי ההורים. שאר האחים פוזרו אף הם בפנימיות ברחבי הארץ והיה נתק גדול.

ההתמודדות עם החיים הקשים  הביאה אותי לחלום חלומות, להציב מטרות ולהגשים ,חלמתי להקים משפחה חמה ואוהבת ,להיות לילדיי האב שלא זכיתי לקבל ,אב חם, רגיש ,מעניק ,לתת להם בית יציב ,מוגן והחלום השני להיות מסודר כלכלית ושיהיה לי דברים  פרטים משלי  שלא היו לי בילדות. החיים לימדו אותי לזכור מאיפה באתי. וזה חלק מההצלחה שלי.

אלו אזולאי ותומר גלאם ראש עיריית אשקלון

ספר לנו בקצרה את סיפור הצמיחה העסקית שלך

אחרי השירות הצבאי  נזרקתי למציאות שאני צריך להתחיל מאפס ,אין לי גב שייתמוך בי , עבדתי בחברות גדולות והצלחתי להתברג בתפקידים בכירים ,בגיל 30 הרגשתי שאני בשל לעצמאות  והחלטתי  לקדם את ענייניי הפרטיים, יחד עם אשתי היקרה  שהייתה אז בהריון בחודש תשיעי  קבלנו החלטה לצאת לעצמאות ולדאוג לביתנו. שוב מצאתי את עצמי מתחיל מחדש וצריך לדאוג למימון שהיה כולו עליי.

הצלחתי לשבור את תקרת הזכוכית של עצמי והקמתי עסק עצמאי שלימים הפך לקבוצת של מספר חברות תחת השם תגלית. הגעתי להישגים מאוד משמעותיים בחיי, כגון חבר נשיאות הארגונים העסקיים של מדינת ישראל, יו״ר חברות הניקיון ואני מוביל תהליכים משמעותיים בענף תוך כדי חתימה על הסכם קיבוצי על תנאי העסקתם של עובדי הניקיון בישראל, אני בעל עסקים וחברות שונות שהובלתי אותן להישגים מאוד משמעותיים. רק לאחרונה התבשרנו על כניסתה של קבוצת תגלית לרשימת דאנ'ס 100 שכוללת את 100 החברות המובילות בארץ. כמו כן כיהנתי כחבר מועצת העיר כרמיאל כך שאני מכיר את הדברים מבפנים ועם ניסיון״.

אלון אזולאי וח"כ אלי כהן

תכונה דומיננטית אצלך?

אין הנחתום מעיד על עיסתו, אך אני חושב שאני מצליח להנהיג ולנווט גם כאשר הסיכויים לא פועלים לטובתית. אין ספק שמנהיגות ולקיחת יוזמה הן בין התכונות שאני משתמש בהן יותר. אפילו בפנימיית "ניר העמק" הייתי יו"ר מועצת תלמידים.

מה עוד מכשיר אותך להיות האדם הנכון לראשות העיר?

״כאמור ניסיון בניהול ויזמות חשובים ביותר בכדי להוביל ארגונים גדולים ולבטח עיר. אני רואה את עצמי כאיש הנכון בזמן הנכון לקדם את האינטרסים של כרמיאל, שנזנחו בשנים האחרונות. זה בא לידי ביטוי גם בקשרים האישיים עם אנשי ממשל רבים: ראש הממשלה לשעבר המתמודד שוב על התפקיד, בנימין נתניהו שביקר אצלי בבית בהיותו ראש ממשלה מכהן, ונתן ברכתו להכרה בי כמנהיג עתידי לכרמיאל ובכלל, זה לא מובן מאליו מבחינתי; חברי הטוב, ח״כ אלי כהן, שלדעתי היה שר הכלכלה הטוב ביותר למדינת ישראל, העביר מהלכים רבים לטובת התעשייה והכלכלה בארץ; חברי הטוב והנאמן יריב לוין ששימש כיו״ר הכנסת ועוד רבים אחרים״.

״החיבור שלי עם אנשי ליכוד יכול לעזור ואני יודע גם לייצר קשרים עם מפלגות אחרות, יש לי חברים טובים בכל קצוות המפה הפוליטית״.

 אני חושב שניהול עיר הוא לא עניין לחובבנים ולא לאנשים חסרי ניסיון- דבר שהוכיח את עצמו בשנים האחרונות. אני מגיע עם כל הידע והיכולות הניהוליות כדי לנהל את העיר, כמובן במידה ואחליט לרוץ לתפקיד – אעשה זאת כמו עסק כלכלי לכל דבר, על מנת להפוך את כרמיאל לבירת הצפון וההייטק״.

האם זה אפשרי בפריפריה?

״אפשר להצליח בפריפריה, ראה את נהריה, עכו ועפולה שנהנו מהתפתחות משמעותית מאוד בשנים האחרונות, יזמות ותעסוקה, בניה ופיתוח, חינוך ותרבות. אני יושב הרבה עם ראש העיר נהריה ורואה מקרוב את ההישגים להם הוא הביא, דווקא עכשיו בשנות הקורונה. ראשי ערים ׳נתפסו׳ על הסיבה הלא מוצדקת שנקראת קורונה, אני חושב שדווקא משבר מייצר את ההזדמנויות הטובות ביותר, רק צריך להיות יצירתיים וחזקים בקבלת החלטות. תירוצים אצלי לא עובדים – אם אתמודד לראשות העיר, לא אשאר באזור הנוחות שלי אלא אייצר הזדמנויות חדשות למען העיר.

למען העיר -תן לנו כמה דוגמאות מה תרוויח העיר  אם תבחר?

״קודם כל התושבים יקבלו אדם צנוע, מתחשב, שמבין את צרכיהם. אדאג לעובדי העיריה שהם בעצם נותני השירות לתושבים.  זו המשימה של כולנו, ארתום את כולם לטובת השירות לתושב באהבה וברצון., לאחר מכן, אתמקד ביזמות והובלת העיר בצורה נכונה לפיתוח כלכלי מקומי, תעשייה ובדגש על העסקה איכותית. המטרה היא להצמיח ביחד את הכלכלה, התעסוקה והחינוך בכרמיאל. עובדי העירייה יקבלו את הקרדיט המגיע להם״.

״אני רוצה להפוך את העיר למרכז היי-טק, עיר של התחדשות, אני רוצה שיהיו פה בנייני רבי קומות, משרדים ובתים, אני רוצה אירועי קיץ אמיתיים, אני רוצה לחולל שינוי משמעותי בנושאי הכלכלה והחינוך, והאחריות בנושאים אלו, תהיה עליי.  כמובן אעשה שימוש  בכל הקשרים שלי להבאת מפעלי היטק ופרויקטים לבניה רוויה והקמת מגדלים לדיור ולמשרדים. אתה לא יכול לשווק את העיר לציבור הרחב לפני שאתה בונה אותה בצורה נכונה. רק עבודה לטווח ארוך תוכל לחולל שינוי. אני איש של עשיה, מי שמכיר אותי יודע שאני מדבר רק אחרי שאני עושה. אתה יכול לבדוק – תמיד עשיתי ורק אחרי זה דיברתי״.

״אם אתמודד, אשאף לקואליציה רחבה ואחלק תפקידי מפתח משמעותים לחברי מועצת העיר בהתאם לכישוריהם. הרשימה שלי תהיה מגוונת ותורכב מאנשים רציניים, מהטובים בבני כרמיאל, שיוכלו לעזור לי ולהנהגת העיר לחולל את השינוי המשמעותי שכרמיאל צריכה לעבור ולא התקיים עד היום, כמובן תוך כדי שמירה על מסגרת משפחתית אוהבת ומחבקת – אשתי שתומכת בי  הרבה שנים וילדיי האהובים – הם הכוח המניע מאחוריי״.

את דבריו מסיים אלון באיחולים לשנה החדשה: ״אני מאחל לכל תושבי ישראל, חיילי צהל ותושבי כרמיאל בפרט, שנה טובה,  שתהיה שנה הרבה יותר מוצלחת מהשנים האחרונות, עשיה נכונה ואהבת חינם״.

הגליל.נט

Read Previous

סיפורה המדהים של דינה הכלבה שניצלה

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות