יוסי מזור האדם, האבא הגדול של רבים איננו

יוסי מזור, מעמודי התווך של הקהילה העסקית והעשייה הציבורית והחברתית בעיר, נפטר בבוקרו של יום שלישי השבוע מדום לב. בן 75 היה במותו

דבריו של יוסי מזור בעת קבלת אות יקיר העיר מדברים בעד עצמם , הם עדות לדורות הבאים, לאדם שהיה וייוותר בזיכרון כולנו

"אני קורא לכל הציבור לתרום, לא חשוב כמה ולא חשוב לאיזה גוף, העיקר לתרום. מה שאתם נותנים חוזר אליכם מלמעלה. בזכות האנשים והמעשים האלו לפחות שלוש פעמים ניצלו חיי. כל מעשה שיש בו משום הנתינה יבורך, הכסף הוא החלק הקטן. לפעמים מעשה טוב, מעשה חסד, עזרה, ייעוץ הכוונה והדרכה שווים זהב."

.מזור, דמות מוכרת בנוף הקהילה הכרמיאלית מוכר  בזכות היותו בעליה ומקימיה של חברת היסעים שהפכה לאחת הגדולות והמובילות בתחומה בכרמיאל, אך לא רק, פעילותה יצאה אל מעבר לגבולות העיר ופועלת בכל רחבי הארץ.

מעבר להיותו אחד מאנשי הציבור המוכרים והמובילים בקהילה העסקית בעיר היה פעיל מאוד בתחום החברתי , בין השאר, תרם ברוחב לב ובנדיבות מכספו ומזמנו הפרטי ועזר לאלפי נזקקים ונצרכים.

מי שהכיר את יוסי מזור ידע שאפשר לפנות אליו לקבל מילה חמה, עצה, עזרה, כל דבר. הוא מעולם לא אמר לא. מעולם לא הפנה גב לאדם שנזקק לעזרה. היה מלח הארץ.

בנימה אישית

את יוסי מזור הכרתי עם בואי לעיר לפני 42 שנים . לימים כאשר הקמתי יחד עם קבוצה של כרמיאליים אכפתיים (כולנו בהתנדבות) את סניף איל"ן המקומי , במשך כל  10 השנים בראשן עמדתי, יוסי היה הכתובת החשובה עבור הילדים, בנסיעותיהם למרכז ספורט איל"ן בקריית חיים , לצרכי טיפולים וצרכים נוספים, כמו גם הסעות לבתי ספר ייחודיים מחוץ לכרמיאל. זו לא משימה קלה היא כרוכה בהרבה היבטים, אבל ידעתי שהילדים בידיים טובות. עבור יוסי זו לא הייתה עוד הסעה, הוא ראה בכך שליחות, ותמיד דאג שיינתן כל מה שרק אפשר ואף מעבר לדרישה, מבלי לבקש תוספת עבור כך. הוא רכש במיוחד עבור ילדי איל"ן רכב הסעה חדיש ומשופר לדוגמה אך זה לא היה הכל, תקצר היריעה לתאר את פועלו.

יוסי מזור עם הבת גלי והחתן אודי כהן

הצעיר הנצחי

מזור לא הרגיש אף פעם את גילו הביולוגי, היה נמרץ משל היה בן 30 . לדוגמה כאשר הגיעה העת לפרוש משירות מילואים הוא סירב בתוקף והמשיך בהם עד עצם יום פטירתו. הוא מעולם לא השתחרר מהצבא, והצבא מעולם לא השתחרר ממנו.  שירת בתפקידי מפתח ובפעולות מבצעיות חשאיות שהשתיקה יפה להם.

יקיר העיר

בשנת 2014 הוענק למזור תואר יקיר העיר מידי ראש העירייה באותם ימים,  עדי אלדר, הוקרה  לפועלו הרב ועשייתו למען העיר ובעיקר לתושביה.

בסוף השבוע האחרון חגגו יוסי והמשפחה יום הולדת 50 לרעייה לימור, כאשר בשיא האירוע במחווה אבירי הוא כרע ברך והציע לה נישואין בפעם השנייה.

יוסי השאיר אחריו אישה, לימור, ילדים ונכדים ומועקה גדולה בלב כל מי שהכיר אותו.

יהי זכרו ברוך

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

שוהים בלתי חוקיים אותרו בבית עסק בכרמיאל

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות