היה או לא היה?

“יצאו לבלות בפארק ונחרדו לגלות נחשי ענק קטלניים על עץ”
השבוע נתקלנו בכתבה שהתפרסמה במדור מדע וסביבה של N12
קול כרמיאל והגליל.נט בודק

בהמשך מפרט הכתב שמעון איפרגן: תושבי כרמיאל שיצאו לטייל בשבת בפארק ציבורי, נחרדו לראות מספר נחשים ענקיים, שאותם שחרר לחופשי תושב עיר אחר. “מדובר באדם שיצא עם כלביו והנחשים לבלות בפארק – אבל עם כל הכבוד, זה לא חיית מחמד”, אמר אחד התושבים שנכח במקום.

הכתבה מתארת בהמשך את סיפור הנחשים: “זה קרה אתמול בצהרי יום שבת בפארק בכרמיאל. תושב העיר הוציא מביתו שני נחשי פיתון בורמזי ובואה (נחשי חנק) באורך שבין שלושה לארבעה מטרים כל אחד, כדי “לטייל איתם בשמש”. הוא הניח את הנחשים הענקיים והקטלניים על עץ גבוה, בעוד שהוא ובני משפחתו ישובים על שולחן לא הרחק מהעץ, יחד עם כלביו.

תושבת כרמיאל, שהבחינה בנחשים מנמנמים על אחד העצים הגבוהים, נדהמה לשמוע מגבר שישב על שולחן במקום כי יצא להתאוורר בשמש עם כלביו ולקח עמו את הנחשים כדי ש”יתפסו שמש חורפית”.


“חשבתי שהוא צוחק, אבל הוא היה רציני לגמרי. הוא היה קרוב לעץ. בהתחלה זה נשמע לי כמו בדיחה אבל לאחר מכן חשבתי לעצמי שיש פה עניין בעייתי. מה זה לצאת החוצה עם נחשי פיתון בורמזי? לא מדובר בכלבים והם מסוגלים לחנוק למוות ילד או כלב”, אמרה האישה.”

עד כאן סיפור האירוע, פנינו לעיריית כרמיאל להבין כיצד קורה אירוע בסדר גודל כזה, בהחלט אירוע מפחיד, וכיצד ניתן למנוע הישנותו בעתיד, כיצד טופל אותו בעל הנחשים.

תשובת עיריית כרמיאל מפתיעה ומעוררת סימני שאלה באשר לכל המעורבים: “מדובר בפייק ניוז!”
אדם המגדל את הנחשים התבקש על ידי אורח בפארק לצלם את הנחשים. מבלי שמגדל הנחשים ידע, אותו אדם צילם את הנחשים על עץ ואמר שהם מטיילים באופן חופשי בפארק עירוני – לא היה ולא נברא! הנחשים נמצאים אצל מגדל הנחשים ארתור שרבטי, תושב כרמיאל. חבל שבחוסר אחריות הטעה מפיץ הסרטון וזרע פאניקה מיותרת בציבור!

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

ברפאל מעלים את המודעות לסרטן השד

Read Next

מחריפה מצוקת החניה בתחנת רכבת כרמיאל

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות