הבחירות לכנסת בעוד 21 ימים

מועצת הגליל – כנס בוחרים בצפון

ביום שני השבוע התקיים כנס “בוחרים בצפון” ביוזמת מועצת הגליל. בזה אחר זה עלו בכירי המפלגות למשדר “בוחרים בצפון” של מועצת הגליל.

במשדר ביקשו ראשי האשכולות והרשויות בצפון המרכיבות את מועצת הגליל התייחסות של ראשי המפלגות לתוכנית “עת הגליל”, ולמחויבותם לקידומה כהצעת מחליטים לפיתוח הצפון.

אלפי אנשים נחשפו בפעם הראשונה למשדר ששם את הצפון במרכז לקראת הבחירות. בפעם הראשונה, בזכות מועצת הגליל, הפוליטיקאים הבינו שיש כתובת שדורשת מהם תשובות על האחריות וגרירת הרגליים שלהם בקידום הצפון.

ח”כ מרב מיכאלי, יו”ר מפלגת העבודה אמרה כי במדינת ישראל של היום, שהיא מדינת יהודה ושומרון לא יכול להיות לובי פוליטי לקידום התוכנית. עלינו להחזיר את ישראל להיות מדינת הנגב והגליל.

ח”כ אורנה ברביבאי, מספר 2 ביש עתיד אמרה כי “העובדה שהצפון הוא לא הבייס שלנו לא רלוונטית. האחריות שלנו לצפון היא עניין של בטחון לאומי”.

ח”כ איילת שקד מספר 2 בימינה אמרה שיהיה מאתגר מאוד להעביר את התוכנית כהוויתה במצב התקציבי הקיים. לעומתה אמר ח”כ יועז הנדל מספר 4 בתקווה חדשה כי במציאות של גרעון בן 160 מיליארד שח, הקצאת כספים שיכולים לחלל שינוי היא דבר הגיוני. הנדל הוסיף כי “במצב המשילות היום בנגב ובגליל, תפקיד השר לביטחון פנים חשוב מתפקיד שר הביטחון”.

בצלאל סמוטריץ’ יו”ר מפלגת הציונות הדתית טען כי פיתוח הגליל מחייב שינויים רבים – הן בהטבות מס: אין הגיון שהטבת המס ביוקנעם ובקרית שמונה לעסקים תהיה אותה הטבה. כמו כן טען סמוטריץ’ כי שיווקי הקרקע לערבים הם חינם, בעוד ליהודים השווקים עולים הון עתק.

יו”ר אשכול גליל מזרחי וראש המועצה האזורית מבואות החרמון בני בן מובחר שיבח את שר החקלאות אלון שוסטר מכחול לבן על תפקודו כשר; יו”ר אשכול גליל מערבי, ראש עירית עכו ויו”ר מועצת הגליל שמעון לנקרי הביע בפני סגן השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל יואב בן צור מש”ס את הצורך המידי להתגייסות משנה מציאות: 20 מיליון פה ו50 שם זה לא השינוי שאנו זקוקים לו. אנו זקוקים לכך שש”ס תטיל את כובד משקלה הפוליטי לקידום התוכנית.

מפלגת תקווה חדשה

בשבוע שעבר, ביקרה ח”כ יפעת שאשא ביטון במטה תקווה חדשה בכרמיאל שם קיבלה סקירה על הנעשה בעיר וכן היכרות עם הפעילים.

בהמשך סיירו הפעילים יחד עמה בעסקים בקניון לב כרמיאל בין השאר ביקרו במכון הכושר אדרנלין בהנהלת משה שבתאי, בהנתן כי ביטון הייתה אחד הדוחפים העיקריים לפתיחת חדרי הכושר.

אבי קוריאט מרכז המטה: “יפעת התרגשה מאוד מהפעילה המיוחדת שלנו הדס אדרי שאגב הצטרפה למטה המיוחדים של תקווה חדשה”.

מפלגת העבודה

רן שוסטרמן ממושב לימן, מונה לנהל את מטה הבחירות של המושבים בכל הארץ.

שוסטרמן החל את משימתו בתליית שלט גדול במושבו, ובהמשך במקומות נוספים בגליל המערבי. מכאן ימשיך לכל הארץ.

מפלגת יש עתיד

לכבוד פורים מטה יש עתיד במשגב וכרמיאל יצא לפעילות שטח ביחד עם מטות מכל אזור הצפון ובהשתתפות חברי הכנסת רם בן ברק ואלעזר שטרן.

במסגרת הפעילות יצאה שיירות רכבים מקושטת וממותגת של כ 40 רכבים שיצאה מיוקנעם ונסעה לאורך יישובי הצפון עד שסיימה ביער מגידו, שם חילקו הפעילים בקבוקי מים ועוגיות מזל למטיילים, בעוגיות הסתתרו מגוון של פתקים שלקוחים מתוך מצע המפלגה כגון : “בקרוב תהיה פה ממשלה עם 18 שרים. בלי שר לענייני עוגיות מזל” ; בקרוב כל ילד בישראל ילמד מתמטיקה ואנגלית”; בקרוב תהיה כאן ממשלה שלא משקרת לאזרחים. וזאת האמת”.

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

מורן סמואל הכרמיאלית קטפה את מדליית הכסף באליפות העולם

Read Next

אור ירוק: אילו רחובות בכרמיאל אדומים ומסוכנים?

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות