הבחירות בפתח – הפעילים בשטח

במרוצת השבועיים האחרונים היו פעילי המפלגות המתמודדות בבחירות הקרובות, טרודים ועסוקים מלוא המרץ בקידום האג’נדה שלהם, משל לא הייתה זו מערכת הבחירות הרביעית בתוך פחות משנתיים

יש עתיד

במהלך השבוע האחרון זכינו לביקור של 3 חברי כנסת מסיעת יש עתיד בכרמיאל והסביבה: ביום ראשון חבר הכנסת אלעזר שטרן קיים מספר חוגי בית בכפרי האזור וסייר בדיר אל אסאד. בשישי נערכו מספר חוגי בית של ח”כ יואב סגלוביץ’ בכפרי וישובי האזור ביחד עם המועמדים לכנסת ענבר בזק (מקום 20) ואיברהים קאסם (מקום 26). בשבת ביקר חבר הכנסת יוראי להב הרציאנו שתמך במפגינים בצומת משגב ומשם המשיך לחוג בית בנחף.

בין הדברים שנשא להב הרציאנו למפגינים למען החלפת השלטון: “אחרי חצי שנה שאתם עומדים כל שבוע בצמתים ומפגינים לסילוקו של נתניהו מבלפור, בשבוע הבא יש לכולנו הזדמנות להוציא את נתניהו מבלפור ולהביא להקמת ממשלה שפויה”.

עבודה

ביום שלישי השבוע היה תורה של מפלגת העבודה, עם ביקורה של עו”ד אפרת רייטן מקום חמש ברשימה לכנסת. רייטן נפגשה עם וותיקי המפלגה בעיר ושמעה על…. מכרמיאל המשיכה , מלווה בסגן שר החינוך לשעבר מיכה גולדמן, לנהריה ויישובים נוספים בגליל המערבי. בנוסף היו פעילי העבודה מכרמיאל והגליל המערבי פעילים בשטח, כאשר יום יום יצאו לתליית שלטים, ולפגישות עם תושבים ותיירים מקומיים המגיעים לאתרי התיירות באזור.

תקווה חדשה

מתבצעות שיחות טלפונים בשני המטות המטה הרוסי והמטה הכללי שעובדים בשיתוף פעולה. התחושות בעיר מצוינות הן בפעילות בימי שישי והן בשיחות הטלפון. אני מקווה שנביא תוצאה טובה עבור המדינה ועבור העיר שלנו. התארחו אצלנו בקמפיין הילה שי וזאן, ד”ר יפעת שאשא ביטון יגיע לעיר זאב אלקין.

הליכוד

הליכוד היה בלי ספק כוכב השערוריות במסגרת הקמפיין כאשר ראש העירייה משה קונינסקי הזמין לכנס בחירות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולאחר שזה נענה להזמנתו, העסיק , לכאורה, עובדי עירייה בארגון הכנס כאשר לפי חוק הבחירות לכנסת וחוק הרשויות המקומיות, חל איסור ברור על עובדי רשויות ועובדי מדינה לקחת חלק בתעמולת בחירות לכנסת.

קיים גם איסור פלילי על עובד רשות מקומית שיש לו סמכות מנהלית או שהוא מכהן בתפקיד שכרוך במגע עם קהל, לקחת חלק בתעמולת בחירות. חבר מועצת העיר אבי קוריאט פנה לקונינסקי במכתב התראה בו דרש כי יבטל את הכנס כך הוא כותב: שימוש אסור במשאבי ציבור לתעמולה פוליטית – ארגון כנס של מפלגת הליכוד.

“כחבר מועצת העיר כרמיאל, הריני מתכבד לפנות אליכם בנושא שבנדון והכל כדלקמן: היום (שני) בשעה 15.35 פורסם באתר האינטרנט N12 כי מפלגת הליכוד נעזרת בבכירים בעיריית כרמיאל לארגון כנס בחירות בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו בעיר. הכנס עתיד להיערך בהיכל התרבות בכרמיאל ביום רביעי הקרוב 17.3.21. בפרסומים ברשתות החברתיות ובקבוצות של תושבי כרמיאל נקראו תומכי המפלגה להשתתף בכנס. בהזמנות לכנס התברר שבכירים בעיריית כרמיאל מעורבים בהפקת הכנס.

אתה חתום כראש העיר על ההזמנה לכנס. האחראי על ההגברה בכנס העלה פוסט בדף הפייסבוק שלו ובו הזמין תושבים להשתתף בכנס, הודה למר אלי שדה, דובר העירייה וראש לשכת ראש העיר, על ההפקה, הניהול ועל ארגון הכנס והוסיף כי “אין ספק שזו תהיה הצלחה גדולה”.

להזמנה צורף מספר הטלפון של העוזרת האישית של ראש העירייה, גב’ שלי אטיאס, בכדי להירשם לכנס. אם לא די באמור לעיל, הרי שהאירוע עתיד להיערך בהיכל התרבות העירני, אף הוא נכס ציבור ועולה חשש כבד כי האולם נמסר לשימוש המפלגה ללא תמורה, בניגוד להוראות הדין”.

מתוך כנס הליכוד בכרמיאל בבחירות הקודמות צילום אלכס הובר

לדיון זה קדם מאבק עיקש על התואר יו”ר מטה הבחירות של הליכוד בכרמיאל. היה זה כאשר אלון אזולאי פעיל מרכזי קיבל את מינויו לתפקיד האמור. במקביל לאזולאי פעלו נציגים של סניף הליכוד בכרמיאל להענקת התואר למשה קונינסקי ראש העירייה, שאכן קיבל מינוי של ראש מטה הליכוד בכרמיאל גם הוא. פרט מעניין תוכן המינוי והתאריך זהה בשני המכתבים לרבות חתימת השולחים.

אלון אזולאי טען כי לא ייתכן שלאחר שהמינוי אושר על ידי כל הגורמים הרלוונטיים בליכוד, יוצאת הודעה אחרת. ביום שלישי השבוע זכה אזולאי לביקור בביתו הפרטי, של השרה מירי רגב אשר הגיעה לדבריו לתמוך בו אישית.

אזולאי שב והדגיש כי יו”ר מטה הבחירות של הליכוד בעיר זה הוא. לראייה צירף את כתב המינוי.

כתב המינוי לתפקיד ראש מטה כרמיאל

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

אני מכיר בחשיבות ריקודי העם עבור עשרות אלפי רוקדים ומאות מדריכים

Read Next

למה נסגר רחוב רחוב אנקור לשעה ארוכה?

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות