הבאלגן בשדות התעופה פוגע גם בספורטאים שלנו  

סיפור אופניו של תומר זלצמן ממשגב, רוכב אופני הרים בסגל האולימפי של ישראל ומיועד לייצג אותה באולימפיאדת פריז

תומר זלצמן, רוכב אופני הרים , תושב משגב, שמנסה להשיג את הקריטריון לייצוג ישראל במשחקים האולימפיים בפריז ב-2024, שב ארצה ממחנה אימונים וגילה שהכבודה שלו, כולל האופניים המשמשים אותו באימונים ותחרויות, נותרו מאחור ונעלמו – בדיוק כמו שמיליוני מזוודות של נוסעים נעלמו.

זה קרה , בשובו לפני כחודש מתחרות בינלאומית במילאנו, שבה ייצג את המדינה. רק שבמקום מזוודה עם בגדים ומתנות מהדיוטי פרי, הציוד של תומר שאבד כלל ציוד רכיבה בשווי 70,000 שקלים אופניים, ביגוד וציוד רכיבה מקצועי.

המשמעות היא פגיעה מידית באימונים שלו ובהכנות לאולימפיאדה, שכן האופניים מותאמים למידותיו ואיתם זלצמן גם מתאמן ומתחרה. הוא התקשה לאתר זוג חלופי עמו יוכל להתאמן.  

בהמשך התברר כי המזוודה נמצאה בשטח האווירי בשדה התעופה של פרנקפורט, שטח שרק לאנשי תפעול השדה יש גישה אליו. וכמו בשדות תעופה רבים, גם בפרנקפורט קיים  עומס מטורף של כבודה שהקשה על איתור הציוד היקר והחשוב.

לאחר שנואשו מהניסיונות להחזיר את האופניים והציוד היקרים ארצה, פנתה אמו של תומר לח"כ ענבר בזק (יש עתיד) תושבת משגב גם היא, שיצרה קשר עם קובי ראש, קונסול ישראל בברלין, הסבירה את המצב, והדחיפות המתבקשת. ראש פנה מיד לחברת לופטהנזה ודאג באופן אישי שהאופניים יוחזרו לארץ.

ימים ספורים לאחר הפניה לח"כ  בזק ובסך הכל תשעה ימים לפני טיסתו של תומר לאליפות העולם, האופניים חזרו לארץ כך שהוא הספיק לחבור לציוד החיוני שלו .

ח"כ בזק: "הסיפור של תומר נגע לליבי, כספורטאית מקצועית בצעירותי, אני זוכרת איך כשהשתתפתי בתחרות בינלאומית בחו"ל לפני מספר שנים שגם הציוד שלי לא הגיע. עבור ספורטאי שמרכז מאמצים לנקודת שיא  מצב כזה הוא בלתי נסבל. אני מבינה את החשיבות ואני מודה למשרד החוץ על הטיפול המסור בנושא וכמובן מאחלת לתומר בהצלחה באליפות העולם ובהכנות לאולימפיאדה".

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

אפרת הקטנה והוריה שבו לזיו כדי להגיד תודה

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות