ברפאל מעלים את המודעות לסרטן השד

מיטל, מהנדסת תוכנה ברפאל, תושבת משגב:״גם אני חשבתי “לי זה לא יקרה”…

השבוע צוין ברפאל במגוון פעילויות לעובדים את חודש העלאת המודעות לסרטן השד.

חברת רפאל היא אחת מחברות ההייטק הגדולות והיציבות בישראל, רפאל הינה המעסיק הגדול בצפון ועוגן תעסוקתי מרכזי ומשמעותי באזור. היא מעסיקה למעלה מ-8000 עובדים בפריסה ארצית ועוד כ-20 אלף קבלני משנה וספקים. כחברה ממשלתית, גלובאלית, רווחית וחדשנית, היא מפתחת ומייצרת מערכות לחימה בחזית הצורך המבצעי ובקדמת הטכנולוגיה.

חודש אוקטובר נפתח ובכל העולם מציינים את חודש המודעות לסרטן השד, כארגון הרואה עצמו מחויב לעובדיו ומשפחתם, וכזה התומך בכלל האמצעים העומדים לרשותו, השבוע צוין/יציינו ברפאל במגוון פעילויות לעובדים את חודש העלאת המודעות לסרטן השד.

בין הפעילויות והאירועים שהתקיימו בקרב העובדים והעובדות בארגון, הרצאות פרונטליות ווירטואליות מונגשות לעובדים : “כל הקלישאות נכונות”, סיפורה של יאנה דרום – יזמית ובעלת רשת חנויות בגדים ומוצרי אופנה להתמודדות עם סרטן השד, והרצאה מרתקת בנושא חידושים בדרכי אבחון סרטן השד”, ד”ר אריה ביטרמן.

במהלך השבוע יוארו הבניינים המרכזיים ברפאל בצבע הוורוד. תתקיים חלוקת צמידים ורודים של רפאל והמיזם הארצי – “גמאני רצה”.

“גמאני רצה” על בסיס המחקרים המדעיים המוכיחים את השפעתה החיובית של הריצה- קם מיזם “גמאני רצה” – קבוצות ריצה בכל הארץ של נשים המתמודדות עם המחלה. תוך שישה חודשים מרגע הקמת הקבוצה הראשונה, הפך המיזם לתופעה ארצית כאשר למעלה מאלף נשים, המודרכות על ידי 60 מאמני ריצה מהשורה הראשונה בהתנדבות, ב-40 ישובים הצטרפו.

מתוך רצון להגביר את המודעות למחלה, נפתח קמפיין גיוס המונים של קילומטרים שמטרתו לאסוף מכל רצי ישראל 40,075 קילומטרים ולהקיף את כדור הארץ בריצה בחודש אוקטובר.

יוזמה של עובדת רפאל ומדריכת ריצה של המיזם, יתקיים ביום חמישי מרוץ פנים ארגוני של “גמאני רצה” בו עובדי רפאל בראשות המנכ”ל, האלוף במיל׳ יואב הר אבן, ישתתפו במירוץ לטובת צבירת קילומטרים, כאמור, במטרה להעלות המודעות.

סיפורה של מיטל

מיטל, מהנדסת תוכנה ברפאל, תושבת משגב, שיתפה את העובדים באופן יוצא דופן ומרגש על ההתמודדות שלה עם המחלה והעבירה מסר חשוב מאוד לכולם. "גם אני חשבתי ‘לי זה לא יקרה’..

כשנכנסתי להריון שלישי והרגשתי גוש בשד, אמרתי לעצמי שזה ודאי קשור לחלב שמתחיל להיווצר. בדיוק עמדנו לנסוע, בעלי ואני, לחגוג יום נישואין עשירי באיטליה. נסענו לטיול של שבועיים וכשחזרנו החלטתי בכל זאת להיבדק, ‘רק כדי לסמן וי’.

מיטל צילום פרטי

התקשרתי לקבוע בדיקה, ורציתי בערב, כדי לא לפספס יום עבודה. אבל התור הפנוי היחיד שהיה בערב היה בעוד חודש וחצי , אז חיכיתי חודש וחצי.

כשהגעתי לבדיקה, בדקה אותי טכנאית מתחילה שמיד זיהתה בעיה ונלחצה, קראה למנהלת המשמרת וזו כבר הביאה את הרופאה שדרשה לערוך ביופסיה בו במקום ללא שהות.

גם אז לא האמנתי שזה סרטני , כשהרופא התקשר באמצע השבוע לקבוע פגישה שאל: “את יכולה היום?” ואמרתי לו שלא מסתדר, קבענו ליום חמישי והוא חזר ושאל: “את בטוחה שאת לא יכולה היום”? דחיתי אותו כי לא האמנתי שזה סרטני.״
היא ממשיכה לשתף: ״כנראה שכל הכתובות היו על הקיר. היה לי סרטן שד אגרסיבי וכבר התפתחו גרורות. עברתי כשנה של טיפולים אגרסיביים והמשכתי טיפול הורמונלי במשך שש שנים”.

היום בחלוף שבע שנים מיטב בריאה, עובדת בפיתוח תוכנה. עושה ספורט ונהנית מהחיים, אך בפיה מסר חשוב לכולנו: “אני פונה פה במסר לכולם – להיות ערניים יותר. לא רק לסרטן ולא רק שד. לבריאות שלנו ושל האהובים שלנו.״

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

ראשי הרשויות תומכים במרכז הרפואי לגליל

Read Next

היה או לא היה?

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות