אנשי הדממה

הצוללן הטרי י'. צילום דובר צהל

אנשי הצפרדע, אנשי הדממה, איש לא ראה, איש לא שמע, איש לא הבחין בקולות מלחמה, האם היו פה אנשי הדממה?

קורס צוללן שהגיע לסיומו לאחר הכשרה של שנה וחודשיים, הינו מהייחודיים והיוקרתיים בצה״ל, אליו מתמיינים מאות מועמדים מידי שנה. הקורס מכשיר את לוחמי החוד בשייטת הצוללות של זרוע הים ומתחלק לשני שלבים, בסיסי וייעודי.

הכשרתם שמה דגש על פיתוח חוסן מנטלי ופיזי, חשיבה יצירתית, ערכיות ותפעול מערכות לחימה מתקדמות ומורכבות ביותר. מבין המסיימים גם סמל י', בן 19 מקיבוץ באזור הגליל המערבי, סיים בהצלחה את קורס צוללן 123.

י' למד בתיכון באזור מגוריו והרחיב פיזיקה. הוא התנדב בתנועת נוער בה שימש כמדריך מספר שנים. בזמנו הפנוי אוהב י' לעשות ספורט ימי, ובעיקר לגלוש ולצלול.

י' משתף אודות הקורס : "אני מאוד אוהב את האנשים והאווירה. הרגשתי שהתפקיד עונה על כל הנושאים בהם רציתי לעסוק במהלך השירות הצבאי שלי".

י' מחדד ומסביר: "מבחינה חברתית, הקורס לדעתי הוא הטוב ביותר שקיים בצה"ל. הדבר הכי חשוב פה זה לדעת להיות איש צוות טוב ולתמוך בחברים שלך".

על ההפלגה הראשונה שלו: "מאוד התרגשתי. כשאתה מפליג בפעם הראשונה אתה לא יודע בדיוק על מה להסתכל ומה אתה רואה, יש הרבה בלבול וקשה להתרגל לא לראות מה קורה מחוץ לצוללת. רציתי להבין איזה מחלקות ותפקידים מתאימים ומעניינים אותי יותר, אז ניסיתי לחוות כמה שיותר מהצוות והעשייה".

לקראת תחילת שירותו בשייטת, הוא מביע תקווה : "אני מצפה ליהנות קודם כל. לתרום למדינה ולעשות פעילות מבצעית משמעותית. אני בטוח ביכולות שלי ושל החברים שלי לעשות את הטוב ביותר לשמירה  על ביטחונה של מדינת ישראל.״

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

הישג חסר תקדים לאלון אזולאי

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות