אלופי הטניס העתידיים יגיעו מנהריה

רונן מרלי צילום דוברות עיריית נהריה

לאחר הפסח ייפתח בנהריה מרכז טניס מקצועי אשר ינוהל על-ידי צוותי מרכזי הטניס והחינוך בישראל, הארגון המקצועי הגדול והמוביל מסוגו בארץ

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: ״לנהריה יש פוטנציאל גדול לפתח את ענף הטניס ולכן פעלנו להכשרת מתחם רחב ומונגש לפעילות מרכז הטניס שמשלב בין ספורט לחינוך״

מנכ"ל מרכזי הטניס והחינוך בישראל, ארז וידר: "מצאנו בנהריה קהילה החותרת לטפח את האלופים הבאים בטניס ובחיים״

ארבעה מגרשים עם משטחים קשים, בהם הוצבה תאורה חכמה ומותאמת למשתמשי המגרשים יחד עם חידוש העמודים והרשתות. המתחם מצוי בזמינות גבוהה לתחבורה ציבורית מכל רחבי העיר וניתן לקיים בו אימונים במרחב הפתוח ובאווירה מיוחדת. לצד המגרשים חנייה מוסדרת, ספסלים ומגוון שירותים נלווים.

מגרשי הטניס החדשים צילום דוברות עיריית נהריה

במרכז הטניס והחינוך בנהריה תתקיים פעילות טניס חובבנית ומקצוענית, המיועדת לילדים מגיל 5 ובהדרכת צוותי מקצוע מהמובילים בישראל. צוותים אלו מונים טניסאי עבר ומאמנים בולטים, תחת פיקוחם של הנס פיליוס, רונן מורלי ולילו צרפתי.

פיליוס הינו המנהל המקצועי של מרכזי הטניס והחינוך והאחראי על תכניות הטניס במרכזים. פיליוס, מומחה בפיתוח תכניות הדרכה לצעירים, היה בעברו שחקן בטופ העולמי, מאמן של שחקני טניס בכירים באירופה ומנהל מקצועי של איגוד הטניס ההולנדי. הוא הגיע לישראל לראשונה בשנת 1989, לאחר פתיחת האקדמיה לטניס במרכז הטניס ברמת השרון. מאז, הוא אימן שחקנים בולטים מ"דור הזהב" של הטניס ביניהם: עמוס מנסדורף, גלעד בלום ואנה סמשנובה.

מורלי הינו בכיר מאמני הטניס בישראל ושימש לאורך השנים מאמן של טניסאים בולטים רבים, ביניהם: אנדי רם, יוני ארליך, הראל לוי, נועם אוקון, אמיר חדד ואחרים. מורלי אף היה מאמן נבחרת גביע הדייוויס של ישראל במשך כ-5 שנים והכשיר מאמנים באקדמיות טניס בחו"ל.

צרפתי, סמנכ"ל תפעול מרכזי הטניס והחינוך, צמח מהמרכזים ולאחר קריירת משחק בצעירותו פנה לניהול מספר מרכזי טניס וחינוך מהגדולים בישראל, בהם המרכז בחיפה.

המרכז החדש בנהריה מצטרף ל-15 מרכזי הטניס והחינוך הפועלים בפריסה ארצית, מקריית שמונה וטבריה בצפון ועד לאופקים וערד בדרום. המרכזים עומדים בלבו של ארגון ספורט-חינוכי ללא כוונות רווח, שהוקם לפני 45 שנים עם השקת מרכז הטניס והחינוך הראשון ברמת השרון.

הארגון פועל במטרה לקדם את הטניס בישראל בקרב ילדים ובני נוער, ולסייע בידיהם למצות את הפוטנציאל האישי שלהם בכל המישורים, כולל הסיכוי להיות שחקנים מקצוענים. בנוסף, בתכניות הטניס השונות נחשפים הילדים לערכיו הייחודיים של משחק הטניס, התורמים לרכישת כישורים חיוניים לחיים, בהם: משמעת, אחריות, עבודה קשה, ביטחון עצמי והעצמה חברתית.

במקביל, הקשר עם הקהילה המקומית הוא חלק בלתי נפרד מהמרכזים, כך שפעילותם כוללת גם מגוון תכניות חברתיות. התכניות המיוחדות הללו מהוות מסגרות חינוכיות וערכיות תומכות, עבור ילדים ובני נוער המתמודדים עם מגוון צרכים אישיים, בעלי צרכים מיוחדים, ילדים ממשפחות עולים ועד לטיפוח החיים המשותפים והסובלנות בין יהודים וערבים עוד מגיל צעיר.

בתוך כך, במרכזי הטניס והחינוך בישראל מתאמנים למעלה מ-7,500 שחקנים בגילאים 5-18 על בסיס שבועי, מתוכם 2,000 ילדים משולבים בתכניות חברתיות.

לדברי ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, ״פתיחת מרכז הטניס והחינוך בנהריה היא בשורה לאזור כולו. מדובר בצוות מקצועי ומנוסה שצבר הישגים רבים בקידום הטניס בארץ. לנהריה יש פוטנציאל גדול לפתח את ענף הטניס ולכן פעלנו להכשרת מתחם רחב ומונגש לפעילות מרכז הטניס שמשלב בין ספורט לחינוך".

ארז וידר צילום דוברות עיריית נהריה

מנכ "ל מרכזי הטניס והחינוך בישראל, ארז וידר, אמר: "מצאנו בנהריה קהילה אשר חותרת לטפח את האלופים הבאים בטניס ובחיים. כמו אלפי הילדים במרכזי הטניס והחינוך ברחבי הארץ, גם במרכז בנהריה יזכו הילדים לחוויה ספורטיבית וחברתית, תוך מתן דגש לקו מנחה אחד: כל ילד וילדה יחידים ומיוחדים, כל ילד וילדה הם עולם ומלואו. נוביל את החזון שלנו בשיתוף עם עיריית נהריה בראשות רונן מרלי, בכדי לחבר את הילדים וכל קהילת העיר לעולם הטניס, לערכי המשחק ולפתיחת אופקים חדשים ומבטיחים, על המגרש ובחיים עצמם".

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

שיר יפה לסדר פסח מאת אביגיל מגידנה גרוס

Read Next

התכשיטים הוחזרו בעקבות פעילות מהירה של משטרת כרמיאל

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות