נשים מובילות שינוי אזורי

ח”כ בזק: “כדי לראות יותר נשים סביב שולחן קבלת ההחלטות, עלינו להראות דוגמה אישית

נאמנה להחלטה להביא בכל שבוע בחודש האישה הבינלאומי סיפורן של נשים פורצות דרך, הפעם זהו סיפורו של כנס ראשון של ספורסונס בהשתתפות מאות נשים מובילות מהצפון.

ביום שני השבוע התקיים בעמק הירדן כנס “מובילות שינוי אזורי” הראשון. כ- 200 נשים דרוזיות, חרדיות, בדואיות, דתיות, קיבוצניקיות, נוצריות, מוסלמיות, יהודיות השתתפו בכנס שהיה יריית הפתיחה לתכנית ההמשך של “אשת אשכולות” בשנת 2022.

מטרת התכנית לקדם שיתופי פעולה בין רשותיים לקידום שוויון מגדרי ברשויות הצפון. הכנס התקיים במעמד חה”כ ענבר בזק, מהיישוב יובלים שבמשגב, היזמת העסקית-חברתית חנה רדו, מנכ״ל אשכול כנרת והעמקים דרור ללוש ובכירות.ים מהרשויות באשכול.

חנה רדו: ״אנחנו, הנשים 51 אחוזים באוכלוסיה וצריכות להיות 51 אחוזים גם בעמדות השפעה. יחד אתכן נוכל לגרום לזה לקרות”.

דרור ללוש: “אם המבקשים לפגוע בנו היו מגיעים לכאן היום הם היו רואים כיצד אתן פועלות יחד ומקדמות גם דו קיום ולא רק שוויון מגדרי”.

במהלך הכנס התקיימה פעילות נטוורקינג ליצירת בסיס לשיתופי פעולה, הנשים שמעו הרצאה של חנה רדו יו״ר ונשיאת סופרסונס וקיימו שיחה עם חברת הכנסת ענבר בזק.

לאחר מכן התקיים פאנל בהשתתפות אושרה פרידמן, סמנכ”לית המשרד לקידום מעמד האישה, ד״ר נוהא בדר, מ״מ ראש עיריית מע’אר, לימור רגב, יזמת חברתית ומועמדת לראשות מועצה אזורית עמק יזרעאל ויו״ר ויצ״ו אורה כורזים.

חה”כ ענבר בזק דיברה על הדרך שלה לעשייה הציבורית שהחלה במאבק על דמי לידה לעצמאיות, מאבק שהתחיל בפוסט ברשת, אליו הגיבה ליהיא לפיד, דרכה הגיעה ענבר ליש עתיד וקידמה הצעת חוק בנושא. בהמשך הקימה את תנועת “עצמאים עושים שינוי” וגם השתלבה ביש עתיד.

ב 2018 התמודדה לראשות המועצה האזורית משגב, למרות שלא זכתה עצם ההתמודדות שלה נתנה השראה לנשים אחרות והייצוג של נשים במליאת המועצה האזורית עלה משמעותית. גם בזירה הביתית, בתה למדה ממנה והתמודדה למועצת התלמידים בבית ספרה ונבחרה.
ח”כ בזק: “כדי לראות יותר נשים סביב שולחן קבלת ההחלטות, עלינו להראות דוגמה אישית.

נשים שתראינה נשים אחרות מתמודדות על תפקידים ציבוריים ומכהנות במוקדי קבלת החלטות, הן נשים שתאזורנה אומץ להתמודד גם הן. אם נתתי היום השראה אפילו לאישה אחת לקום ולעשות את צעדיה הראשונים בדרכה הציבורית, עשיתי את שלי”.

הגליל.נט

Read Previous

תגבור הכוננות ונוכחות כוחות ביטחון מתוגברים בעיר

Read Next

נעים להכיר

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות