זה לא רק עניין של איכות חיים

ח”כ ענבר בזק: “ כל מי שחי בגליל מודע לפערים בין המרכז לפריפריה, בכל תחומי החיים”

“כל מי שחי בגליל מודע לפערים בין המרכז לפריפריה. בתעסוקה, בתחבורה, בתשתיות, בחינוך ובבריאות. כתושבת הגליל אני מכירה את הפערים האלה, וחוויתי אותם אישית. מאז שאבי נפטר בגיל 66 בלבד בדרכו לבית החולים, אני לא משתחררת מהמחשבה שאילו היינו מתגוררים במרכז, אולי הוא עוד היה אתנו.

הפערים בין הפריפריה למרכז חייבים להצטמצם, זה לא רק עניין של איכות חיים, זה עניין של חיים ומוות.

בכנסת ה-24 יש מספר חסר תקדים של חברי כנסת מהפריפריה. 19 חברי כנסת הם תושבי הגליל והיום, יותר מאי פעם, יש לנו הזדמנות אמתית לצמצם אחת ולתמיד את הפערים בין הפריפריה למרכז. זה יקרה רק אם נשכיל לשלב ידיים ולעבוד יחד – חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, ראשי רשויות, ראשי אשכולות, כולם, למען מטרה משותפת אחת”

חכים וראשי רשויות ביום הגליל בכנסת

יום הגליל בכנסת הקמת השדולה לפיתוח וצמצום פערים בגליל

ביום שלישי השבוע ציינה הכנסת את יום הגליל, אליו הגיעו עשרות ראשי רשויות מכל רחבי הגליל, ראשי אשכולות, שרים וחברי כנסת רבים. במרוצת היום התקיימו דיונים רבים בוועדות הכנסת שעסקו במגוון רחב של נושאים הקשורים לגליל וכן הושקה השדולה לפיתוח הגליל שבראשה עומדים חברי הכנסת ענבר בזק (יש עתיד), יעל רון בן משה (כחול לבן), אופיר כץ (ליכוד) ואופיר סופר (הציונות הדתית).

בריאות

בוועדת הבריאות התקיים דיון בנושא הפערים הבלתי נתפסים בבריאות בין הגליל למרכז הארץ, כאשר בכל תחומי הבריאות הגליל סובל ממחסור ביחס לכלל הארץ וכתוצאה מכך, תוחלת החיים בגליל נמוכה בשנתיים בממוצע מזו של תושבי המרכז.
פיתוח כלכלי ותעסוקה

בוועדת הכלכלה התקיים דיון שעסק בפיתוח כלכלי ובפערים בתעסוקה. מדו”ח שערך מרכז המחקר והמידע של הכנסת בשנת 2020 עולה כי השכר הממוצע של שכירים המתגוררים בצפון הארץ נמוך בכ 20 אחוזים בממוצע מהשכר הממוצע במשק, וכ 30 אחוזים מהשכר הממוצע במרכז הארץ. שעורי האבטלה בצפון גבוהים בהרבה ביחס למרכז הארץ . רק שלושה אחוזים מתושבי הגליל משתלבים בתעשיית ההייטק הרווחית לעומת כ 10 אחוזים מתושבי מרכז הארץ.

ביטחון פנים

בוועדה לביטחון פנים התקיים דיון בנושא הפגיעה בביטחון האישי בשל הפשיעה הגוברת, תופעת הפרוטקשן והפשיעה החקלאית. ובוועדת הכספים נערך דיון בנושא תקצוב המקטע הצפוני של כביש 6 ,והארכתו עד צומת כברי, פרויקט העומד לפי שעה בסימן שאלה.

חברי הכנסת מסבירים

ח”כ יעל רון בן משה, תושבת קיבוץ געתון, אשר יזמה את היום המיוחד מתוך כוונה לבשורות ולהחלטות ממשלתיות למען תושבי הגליל אמרה: “היום, ביום הגליל בכנסת, מונחת אבן הפינה לתכנית לאומית לצפון כי הגליל הוא העתיד של מדינת ישראל. היום הזה הוא בשיתוף חברי כנסת, שרים, אנשי השלטון המקומי, התעשייה והבריאות הצפוניים , הרואים בתכנית הצפון לקראת תקציב 2023 הזדמנות לשינוי המיוחל.

ענבר בזק ויעל רון בן משה צילום נגה מלסה

התוכנית לצפון שאני מובילה תביא לפיזור אוכלוסייה בצורה מחושבת, לקראת הכפלת מספר אזרחי המדינה בשנים הבאות, על ידי יצירת מרכזים כלכליים חדשים הכוללים אזורי תעשייה מתקדמים, שדה תעופה עם טיסות למרכז אירופה, רכבת לגליל המזרחי, אוניברסיטה בגליל ועוד. אם לא נשכיל לשים בראש סדר העדיפויות את הגליל וגם את הנגב, הפערים בין הפריפריה למרכז רק יגדלו, החיים בגוש דן יהיו צפופים ובלתי אפשריים, והחיים בגליל ובנגב יהיו קשים ומייאשים. אין לנו את הפריבילגיה הזו. זו העת להשיק תכנית לאומית להשקעות בגליל״.

ח”כ ענבר בזק תושבת יובלים: “יצאתי מיום הדיונים אופטימית. אמנם הפערים גדולים אבל יש לנו הזדמנות אמתית לשפר את המצב. בכנסת הנוכחית , ה- 24 יש מספר חסר תקדים של חברי כנסת מהפריפריה. 19 חברי כנסת הם תושבי הגליל והיום, יותר מאי פעם, יש לנו הזדמנות אמתית לצמצם אחת ולתמיד את הפערים בין הפריפריה למרכז. זה יקרה רק אם נשכיל לשלב ידיים ולעבוד יחד – חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, ראשי רשויות, ראשי אשכולות, כולם, למען מטרה משותפת אחת.”

ח"כ טניה מזרסקי צילום נוגה מלסה

ח”כ טניה מזרסקי תושבת כרמיאל: “כתושבת הגליל, שגרה בכרמיאל אני לא צריכה לשמוע מגורם שלישי על המתנה של חודשים לקבלת טיפול או בדיקה רפואית או ייעוץ אצל רופא מומחה. אני לא צריכה שיסבירו לי שאין מבחר בתכניות ומסגרות חינוך לילדים.

אני מכירה מה זה להביא את אמא , הקשישה, עם חשד לשבר למיון כשהנסיעה לוקחת לפחות 45 דקות. אנחנו, חברי הכנסת מסיעות שונות, התגייסנו לפעול לפיתוח הגליל בהיבטים ותחומים שונים. אני, כיושבת ראש השדולה לצמצום פערים בבריאות אדרוש ממשרדי הממשלה את יישומן של תכניות לשיפור המצב האקוטי הקיים במתן השירותים הרפואיים בגליל.”

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

כנס הסברה עם חה”כ ישראל כץ וחה”כ אופיר כץ

Read Next

בית חם לחברו הטוב של האדם

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות