הילדים רעבים, אין לי מה לתת להם

שרה קוזינר צילום פרטי

לפני המחלה שרה קוזינר עוד הייתה אישה עובדת שהצליחה לקיים את בנה כבד הראייה והחולה ובתה הלוקה בפיגור. מאז שחלתה בסרטן אין לה איך לקנות לא תרופות ולא אוכל

יש מצבים שבהם מלים לא יכולות לתאר את כובד משקלם של החיים, את ההליך האטי והמייסר שבו נרמס האדם תחתם. נדמה שגם העצובים שבמשפטים, לא יצליחו לגעת בעומק הכאב שמלווה את חייה של שרה קוזינר.

שרה פותחת היום (שישי) במונולוג מצמרר: "שבועיים בלי אוכל, בעל המכולת לא רצה למכור לי אוכל, בסיסי, קצת מוצרי חלב, משהו. הוא סירב מאחר והצעתי לשלם בצ'ק של בנק הדואר, והוא אינו מקבל צ'קים של אותו בנק".

היא בת 67 גרושה, חייה מקצבת זקנה והשלמת הכנסה המסתכמים ביחד ב-3100 שקלים לחודש מתוכם היא משלמת 2700 שקלים שכר דירה חודשי . היא גם מקבלת קצבת שירותים מיוחדים המשמשים במלואם לתשלום מטפלת המגיעה לעזור לה פיזית ומעט בעבודות הבית שכן במצבה היום היא מתקשה בכל אלו, אפילו להתקלח היא זקוקה לעזרה.

מה באשר לילדים? הם מקבלים קצבת נכות?

"שני הילדים מקבלים קצבת נכות אבל בנק הפועלים לוקח את מלוא הקצבה מאחר והילדים לקחו הלוואות כדי לקנות את כל האביזרים לבית כשעברנו מרחוב החרוב".

בעבר התגוררו השלושה בדירת עמיגור ברחוב החרוב, דירה קטנה שהוצפה במי גשמים. לטענתה עמיגור סירבו לתקן את הנזקים והיא נאלצה לעבור לדיור בשכירות בשוק החופשי כי לא ניתן היה לגור באותה דירה. לדבריה עמגור גם קנסה אותה ב-5000 שקלים מאחר ולא פינתה את הריהוט שנחרב בעצמה.

בשנת 2001 חלתה לראשונה, סרטן שחלות. עברה ניתוח, אחריו לא הצליחה עוד לחזור לעבוד. בשנת 2005 עברה ניתוח בכיס המרה לאחר שזה התפוצץ בעקבות ריבוי אבנים. בשנת-2010 עברה אירוע מוחי . כעת היא לפני ניתוח כריתת שד , לשם התפשטה מחלת הסרטן ממנה סבלה בניתוח הקודם.

שרה הגיעה לכרמיאל בשנת 1977 , נשואה אך התגרשה כעבור זמן קצר. בהמשך הכירה את אבי ילדיה עמו לא נשאה אך נולדו שני הילדים. לדבריה לאחר הגירושים הוא לא שילם מעולם דמי מזונות. בהמשך הוא נפטר.

כל חייה עבדה בעבודות מגוונות, לא בחלה בשום עבודה, במיוחד במשמרות על מנת שתוכל לגדל את ילדיה כראוי. עבדה בכתר , בוונטה, טכנולוגיית סיני, בחגור, בדלתא כאחראית משמרת, הכל לפי צרכי הילדים. אמה של שרה התגוררה עמה וסייעה לה בגידול הילדים.

שרה מבקשת עזרה מי כל מי שיכול ומוכן, היא זקוקה לאוכל עבור ילדיה "כואב לי על הילדים שמסתובבים לידי ואין לי מה לתת להם לאכול, הם רעבים, שניהם" היא מסבירה.

בנוסף היא זקוקה לעזרה דחופה בתשלום שכר הדירה, שכן לא נותר בידיה כסף לתשלום החודש מה שמעמיד אותה בסכנה ממשית ומידית להיזרק לרחוב.

כל מי שיכול ומוכן לסייע בידי שרה וילדיה יכול להתקשר מעכשיו , ישירות למספר הטלפון שלה: 0507830884 או לתקשר באמצעות המסנג'ר בפייסבוק : שרה קוזניר

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

הכלבלב בנעליים מאת הסופרת קטי פישר

Read Next

יחידת החילוץ שמתייצבת לכל משימה בכל זמן

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות