מחריפה מצוקת החניה בתחנת רכבת כרמיאל

משתמשי רכבת למקומות העבודה נאלצים לוותר על הרכבת ולנסוע ברכבם, לעמוד בפקקים שרק החריפו, כל זאת בשל העדר פתרון להשארת מכוניתם באזור

מאז שבה רכבת ישראל לפעול באופן מלא, נוצרה בעיית חניה קריטית בתחנת רכבת כרמיאל של מחסור חמור במקומות חניה.

בירור עם גורמים ברכבת ישראל העלה כי קיים חניון תחתון הסגור מסיבות לא מובנות, וכי אותו חניון מוסיף 100 מקומות חניה , הסיבה בעטיה טרם נפתח לשימוש על פי אותו גורם, היא העדר אבטחה/שומר למקום שכן מדובר בחניון תת קרקעי.

בהעדר מקומות חניה, אזרחים נאלצים לחנות במקומות אסורים, כמו עלייה על המדרכות או בשדה הבור שמול הכניסה לתחנה, באופן לא מוסדר תוך עליה על מדרכה קודם לכך. פועל יוצא ממצב זה שרק מי שברשותו מכונית יוקרה מסוג ג’יפ, SUV, או רכב שטח אחר גבוה מסוגל בכלל לחנות במקומות האסורים והאמורים הללו בשל גובהה של המדרכה, ואילו מי שאין ברשותם רכב כזה נאלצים לא אחת לחזור על עקבותיהם ולנסוע למקום עבודתם ברכבם.

משתמשי רכבת רבים שזה אמצעי התחבורה להגיע לעבודתם, נאלצים לוותר על הרכבת ולנסוע ברכבם, לעמוד בפקקים שרק החריפו, כל זאת בשל העדר פתרון להשארת מכוניתם באזור.

בהנהלת רכבת ישראל הובהר כי נושא החניונים הוא באחריות עיריית כרמיאל, מערכת קול כרמיאל פנתה לקבלת תשובות, באשר למועד פתרון הבעיה.

בנוסף, לדעת מתי ישוב לפעול חוק העזר העירוני הקובע כי אין להותיר מכוניות מעל 48 שעות, מאחר שמי שכך נוהג צפוי לקנס גבוה.

כזכור לצורך אכיפת החוק הותקנו מצלמות ייעודיות, אך אינו נאכף היום מסיבות לא ברורות וכך יוצא שרבים נוסעים לחו”ל או בכלל מותירים את רכבם בחניון הצפוף ממילא תוך שהם תופסים מקומות המיועדים בעיקר לתושבי העיר והסביבה שהרכבת משמשת עבורם אמצעי תחבורה חשוב להגעה לעבודתם.

תגובת עיריית כרמיאל: “בישיבת עבודה שקיים ראש העיר משה קונינסקי עם מנכ״ל הרכבת מיכה מייקסנר סוכם כי חניון הרכבת ישוב לפעול במתכונת מלאה בתקופה הקרובה ורכבת ישראל פועלת ותפעל להוסיף כ- 200 מקומות חניה בתחנת כרמיאל.ראש העיר החליט כי בשלב זה העירייה לא תשוב לאכוף את החניה ברכבת. במידה ויעלה צורך בכך, ההחלטה תיבדק מחדש”.

צילומים: עליזה רוזן הברמן

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

היה או לא היה?

Read Next

נעים להכיר

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות