גאווה לכרמיאל גאווה למחול העממי והמקצועי בישראל

שלמה ממן מונה לחבר המועצה לתרבות ואומנות

שר התרבות והספורט חילי טרופר מינה את שלמה ממן, אחד מסמליה המובהקים והאדם הכי מזוהה עם פסטיבל מחול כרמיאל, לחבר במועצה הלאומית לתרבות ואומנות. שלמה ממן כוראוגרף מוכשר רקדן, יוצר, במאי, היה במשך 20 שנה המנהל אמנותי של פסטיבל המחול, היה אחראי במידה רבה להישגים אליהם הגיע הפסטיבל כמורה דרך, מציין אבני דרך בהתפתחות הפולקלור הארץ ישראלי.

הקשר והשפעתו של ממן על עצוב הפסטיבל והעמדתו במרכז התפתחות המחול העממי לבמה וריקודי העם, החל בכרמיאל כבר בשנת 1988 מיומו הראשון של הפסטיבל , בעבודתו לצד המנהל האומנותי הראשון של פסטיבל כרמיאל, יונתן כרמון.

מיומו הראשון ומשלבי ההכנה שקדמו לפתיחת הפסטיבל הראשון היה שלמה ממן אחד האנשים המרכזיים בעשייה וחותמו ניכר בכל. לא קשה להבחין, שהישראליות היא חלק בלתי נפרד מאישיותו וממן הביא אותה לידי ביטוי בכל שנות קיומו של הפסטיבל, תחילה ככוריאוגרף ועוזרו של המנהל האומנותי הראשון יונתן כרמון, ומאז שנת 2000 כמנהל האומנותי של הפסטיבל.

בשנת 2017 ממן זכה בפרס שר החינוך ליוצרים בתרבות היהודית, מה שהיווה תירוץ מושלם לשמוע על חוויותיו מהפסטיבל לאורך השנים. “אני מאושר ונרגש מההכרה בחשיבות ריקודי העם והמחול הישראלי”.

שלמה ממן: “לפני הרבה שנים הייתי חבר המועצה כאשר יצחק נבון היה השר, אבל אז עדיין היה בחיתוליו. היום אני הרבה יותר בשל לתפקד במועצה. לאחר בדיקה של המחלקה המשפטית, על הסייגים בהצבעות שעלולות להיות ניגוד אינטרסים, בעקרון אני שמח להיות חלק מהמועצה, הסכמתי מתוך תחושת שליחות, זה לא רק דאגה למחול העממי הישראלי, אלא לכלל המחול“.

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

447 אמצעי לחימה , 240 רובים ואקדחים ו605 חשודים עצורים

Read Next

עיריית כרמיאל נגד השר מתן כהנא: מונע אישור הרכב מועצה דתית

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות