(אין) נביא בעירו

לפני מספר שבועות זכה רז טישלר במכרז לניהול החברה הכלכלית של העיר נוף הגליל, בימים אלו הוא כבר נמצא בחפיפה עם קודמו בתפקיד

הוא נולד וגדל בכרמיאל, הוא סא”ל במילואים בחיל התותחנים, הוא כלכלן במקצועו, איש ספורט המתחרה באיש הברזל (בין השאר). היה חבר מועצת העיר מן הפעילים ביותר עד לבחירות המוניציפליות בחודש אוקטובר 2018.

מאז הבחירות המוניציפליות בשנת 2013 היה יד ימינו של משה קונינסקי, אתו עשה כברת דרך באופוזיציה, עד לניצחון ובחירותו לראשות עיריית כרמיאל חמש שנים מאוחר יותר.

רז טישלר (45) המוכר לרוב הכרמיאלים כאחד הצעירים המבטיחים בעיר , נשוי אב לארבעה, בן למשפחה מוכרת היטב מוותיקי העיר, בעל חברת יעוץ מצליחה, זכה במכרז לניהול החברה הכלכלית של העיר נוף הגליל, היא נצרת עילית בשמה הקודם.

במערכת הבחירות שהסתיימה באוקטובר 2018 בניצחונו של קונינסקי, הוא היה מן הפעילים הבולטים במטה. הצעיר הכרמיאלי, חש את חשיבות וגודל השעה, להצעיד את העיר קדימה, עם חילופי השלטון, אחרי הודעתו של עדי אלדר כי החליט לפרוש.

חדור מוטיבציה ויכולות סייע נמרצות, לבחירתו של קונינסקי לצדו צעד במשך חמש שנים באופוזיציה העירונית, כאשר במקביל הוא מרבה בפעילות ציבורית, עשייה התנדבותית, בתחומים מגוונים ביניהם במסגרת רוטרי כרמיאל, בקרב קהילת יוצאי אתיופיה, בנוסף לדאגה למשפחות נזקקות במגוון מסגרות, כמו גם בתחום הספורט העירוני, ועוד תקצר היריעה.

כאשר הסתיימו הבחירות ,בניצחונו של קונינסקי, זה החל להרכיב את תפקידי המטה, בעיקר תפקידי האמון העומדים לרשות ראש הרשות הנבחר, שמו של טישלר הועלה כמועמד לתפקיד מנכ”ל העירייה, מאחר ודוד מלכה ששימש באותה עת בתפקיד עמד בפני פרישה לגמלאות.

כאשר הגיעה העת לאישורו של טישלר במועצת העיר התברר כי הוא אינו יכול להיבחר לתפקיד מאחר וטרם חלפה תקופת הצינון הדרושה מאז היה חבר מועצת העיר, ועליו להמתין כשנה עד תומה. משכך הובאה הצעה למועצת העיר לאשר את מינויה של שולה מנחם, עד לתום התקופה.

טישלר התמנה ליו”ר היכל התרבות, בהתנדבות, אותו ניהל ביד רמה, מה שהביא להישגים מצוינים למרות תקופת הסגר ולמרות כל התחזיות הקודרות שקדמו. בתקופה זו הצליח לצמצם את גרעון היכל התרבות בכמיליון שקלים, הביא לשינויים במבנה הארגוני, להתייעלות בפעילות השוטפת ולהובלת תכניות ופעילויות רבות להגדלת השירות לתושבי העיר בהיכל. לפני כחודשיים הודיע על רצונו לפרוש.


בתוך תקופה זו, והרבה לפני מועד הודעתו על סיום תפקידו בהיכל התרבות, חלף זמן הצינון, אז הובהר לו כי לא יתמנה למנכ”ל עיריית כרמיאל, חרף העובדה כי תקופת הצינון אינה עומדת עוד כאבן נגף וכי התקנון מאפשר.

לפני מספר שבועות זכה טישלר במכרז לניהול החברה הכלכלית של העיר נוף הגליל, בימים אלו הוא כבר נמצא בחפיפה עם קודמו בתפקיד.

מה תחושותיך לגבי העובדה כי לא זכית בסופו של דבר להתמנות למנכ”ל עיריית כרמיאל, היא עירך, למענה עשית, אתה עושה ותעשה בעתיד?

בהתחלה הייתה קצת אכזבה, שחברי האופוזיציה לא התעלו על שיקולים פוליטיים ולמרות שאמרו כולם שאני ראוי ומתאים לא מצאו לנכון להצביע בעד.

בהמשך, כמו תמיד, המשכתי ותרמתי רבות לעיר בתחומים רבים ומגוונים. ההחלטה על המינוי לאחר סיום הצינון הייתה של ראש העיר, משה קונינסקי, ובהתאם לשיקוליו הוא החליט להשאיר את שולה מנחם כמנכלי”ת, זו החלטה שלו ואני מכבד אותה ואת שיקוליו, היינו ונשארנו בקשר וככל שהתבקשתי ואתבקש, אמשיך לסייע לעיר, כי היא חשובה לי, זו העיר בה גדלתי וזו העיר בה אני מגדל את משפחתי.

איך אתה רואה את תפקידך כמנכ”ל החכ”ל בעיריית נוף הגליל? האתגרים שעומדים בפני החברה?

בשלב זה אני מבצע תהליך של למידה וחפיפה. באשר לפעילות, הנכסים, המשימות והבעיות הקיימות בחכ”ל. נוף הגליל דומה מאוד לכרמיאל בהיבטים רבים – הגירה שלילית, אובדן הצעירים, מגוון רחב של מגזרים וקהילות, קליטת עלייה ועוד. בשל כך, ללא ספק, החברה הכלכלית שם היא דומיננטית ומשמעותית מאוד בעשייה העירונית.

החברה מונה כ-170 עובדים, כלל הפעילות כמו שפ”ע, גינון, ניקיון ואחזקה מבוצעת על ידי החברה בנוסף היא מחזיקה ומנהלת נכסים מרכזיים בעיר כגון: נופארק- פארק חדש ומושקע הכולל אמפיתיאטרון ובו כ-5000 מושבים, גן חיות, פלנטריום ייחודי בכל הארץ, גן בוטאני, חווה חקלאית ועוד.

עוד בניהול החברה, המתחם – מתחם ספורט ופנאי עירוני, חניונים מרכזיים בעיר, בדגש על אזור קריית הממשלה ובתי המשפט. אני מאמין ויודע היום שהאתגר והעשייה כאן רבים ומעניינים. פוטנציאל הצמיחה והגידול בפעילות גם הוא עצום. ישנה ציפייה רבה מהחכ”ל בכלל וממני בפרט לקחת את המושכות ואת האחריות לפרויקטים גדולים הצפויים בעתיד.

החזון שלי: להפוך את החברה לחברה יזמית, פורצת דרך, מובילה ומפתחת פרויקטים ענקיים בעיר בהתאם למדיניות ראש העיר, רונן פלוט והנהלת החברה, במגוון תחומים ונושאים: תעשייה/תעסוקה, התייעלות אנרגטית, פיתוח נוף, ניהול משאבים עירוניים ועוד. המוטו שלי יחד עם כולם “השמיים אינם הגבול” .

ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי, שעודכן על ידי טישלר באשר לזכייתו במכרז אומר: “רז טישלר הוא חבר ושותף לדרך ואין ראוי ממנו להוביל חברה כלכלית כמנהל כלכלי בשירות הציבורי.

רז הוא איש ערכי ומקצועי, כחבר מועצה תרם רבות, ונעתר לבקשתי לכהן כיו”ר דירקטוריון היכל התרבות . לא היה לי ספק שיחד נצליח לשקם את ההיכל ואכן הוא עשה עבודה נהדרת. גם כיועץ כלכלי לחכ”ל של כרמיאל תרם רבות. עיריית נוף הגליל זכתה בו ואני בטוח כי רז ואני נמשיך ונשתף פעולה גם בהמשך.

רגע לפני , טישלר מבקש לציין “אני לא עוזב את העיר, ואמשיך לתרום ולעשות ככל שאוכל למען העיר ותושביה”. וכן חשוב להדגיש כי תפישת עולמו היא שילוב בין תחום הספורט אהוב עליו אל מול השאיפות, “אני רץ למרחקים ארוכים “ כך הוא חותם.

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

ח"כ ענבר בזק נדבקה בקורונה במהלך ישיבת ועדת חוקה שעסק בנושא

Read Next

טרגדיית קריסת העץ בטבריה והקשר הכרמיאלי

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות