אור ירוק: אילו רחובות בכרמיאל אדומים ומסוכנים?

ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: “רק שילוב זרועות בין ראשי הערים ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יוכל להביא לצמצום במספר הנפגעים בתחום העירוני”

118 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בדרך מנחם בגין בירושלים בשלוש שנים, נתון המציב אותו כרחוב האדום ביותר בישראל, כך עולה מניתוח של עמותת אור ירוק לבסיס נתוני הלמ”ס. ניתוח הנתונים מתייחס למספר הנפגעים מתאונות דרכים ברחובות בכל רחבי המדינה בשלוש שנים (2017-2019).

ניתוח הנתונים כולל רק רחובות שבהם אירעו לפחות שלוש תאונות דרכים בשנת 2019. באור ירוק גיבשו רשימה של 317 רחובות אדומים שבהם נפגעו 6,347 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש שנים (2017-2019). מתוך הנפגעים, 67 בני אדם נהרגו ו-751 בני אדם נפצעו קשה.

רחובהרוגקשהקלסה"כ
החרושת136165
שד' נשיאי ישראל052631
הנפח002222
מעלה כמון002222
מורד הגיא121013

ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק, שלח לאחרונה מכתב לראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי, בכדי להסב את תשומת ליבו לרחובות האדומים והמסוכנים בעירו, שיש לטפל בהם כדי למנוע את הנפגע הבא.

במכתבו הוסיף קיטה: אני פונה אליך בבקשה כי תפעל לשיפור הבטיחות באותם רחובות “אדומים” מרובי נפגעים. אני סמוך ובטוח כי חיי אדם עומדים לנגד עיניך ועמותת אור ירוק המקדמת את המאבק להצלת חיי אדם בכבישים עומדת לרשותך בכל עת ונכונה לכל סיוע אפשרי.

ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: “המרחב העירוני מנקז לתוכו נפגעים רבים בתאונות דרכים. למעשה זוהי זירת היפגעות מאוד ברורה עם מאפיינים דומים ואוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים.

השינויים התחבורתיים אשר נגרמו מווירוס הקורונה עלולים להחריף ולהגביר את מגמת ההיפגעות בתחום העירוני, כאשר רבים יעשו שימוש באופניים וקורקינטים חשמליים במקום שימוש ברכב פרטי. לכן, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להעניק סמכויות לראשי הערים כדי שכל אחד ואחת מהם יקדמו את הבטיחות בעיר שלו. חייבים לקדם במהירות את המשך פרויקט “אופנידן” אשר במסגרתו סוללים מסלולי רכיבה בטוחים לרוכבי האופניים הרגילים, החשמליים והקורקינטים הממונעים. במקביל, יש להרחיב את הפרויקט גם לערים נוספות בכל רחבי הארץ.

בצד השיפור בבטיחותם של רוכבי האופניים יש לאתר את נקודות התורפה להולכי הרגל כמו גם מעברי החציה האדומים, ולשפר בהם את התשתית במטרה לצמצם את מספר הולכי הרגל הנפגעים בערים. רק שילוב זרועות בין ראשי הערים ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יוכל להביא לצמצום במספר הנפגעים בתחום העירוני”.

תגובת עיריית כרמיאל: עיריית כרמיאל פועלת רבות בתחום הסדרי הבטיחות ברחבי העיר. בשנת 2020 הסתיימו הסדרי בטיחות ברחוב הנפח.

בימים אלה נבדקים הסדרי בטיחות ברחובות מורד הגיא, נשיאי ישראל והחרושת. במקומות אלו הושג תקציב בשיתוף העירייה, משרד התחבורה והרלב”ד. אנו נמשיך לפעול בכל המרץ למתן פתרונות בטיחות ברחבי העיר למען תושבים.

עליזה רוזן הברמן

Read Previous

הבחירות לכנסת בעוד 21 ימים

Read Next

שינוי ארגוני – מנהל התרבות מבוטל – הפעילות עוברת להיכל התרבות

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר.

נגישות